י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

משטרת הוויבער'ס • נשים חרדיות גויסו למשטרה

בשורה לתושבי מאה שערים: נשים חרדיות, בעלות תעודת עריכת דין, מצטרפות למשטרת ישראל • השוטרות, המתגוררות בשכונות חרדיות, תשמשנה כחוקרות ילדים • כל הפרטים

שוטרת. צילום אילוסטרציה:  פלאש90
שוטרת. צילום אילוסטרציה: פלאש90



משטרת ישראל פנתה דרך המכללה החרדית 'אונו' אל בוגרות המכללה שסיימו את לימודי המשפטים בהצלחה - בהצעה: הצטרפנה לשורות המשטרה.

במפגש שנערך בין מפקדי המשטרה לקבוצת הנשים, הוסבר להן כי ההצעה כוללת תפקיד של חוקרות משטרתיות, שיטפלו בעיקר כחוקרות ילדים, מתוך גישה שישנה חשיבות עליונה שילד או ילדה חרדים ייחקרו על-ידי אשה חרדית.

במשטרה מאמינים, כי הנשים החרדיות, שתשמשנה בתפקידים הללו, תבאנה תועלת רבה למשטרה בשל העובדה שהן מכירות את הניואנסים, הדקויות והפרטים הנסתרים במגזר החרדי - רכיבים הנדרשים בחקירה הן לצורך תשאול נכון ומדויק והן לפענוח נכון של אופי ודרך מתן תשובה.

בשל חוסר היצע במשרות עורכי דין, השיבה קבוצת הנשים כמעט בפה אחד בחיוב להצעת המשטרה, וכבר בחודש הקרוב תחל קבוצת הנשים את לימודיהן בבית הספר לשוטרים.

הנשים יעברו את לימודיהן במסלול רגיל, במסגרת בית הספר לשוטרים, לימודים הכוללים אימון בנשק. הנשים ימלאו את שירותן בבגדים אזרחיים, ותלבשנה את מדי משטרת ישראל רק באירועים רשמיים.

כל הנשים הינן תושבות שכונות חרדיות, בהן עד היום לא התגוררה שוטרת ובטח לא אחת חרדית. הנשים כולן בעלות משפחה ומרקע חרדי, ילדיהן לומדים במוסדות חינוך המקובלים, ובמסגרות הנחשבות באזורי מגוריהן.

חלק מהמתגייסות הן גרושות. גורם המכיר את מועמדות אלה, אומר: "מדובר בנשים שלעולם לא יאמינו לגבר חרדי בחקירה, כי כולן - המועמדות הגרושות - התלוננו במהלך גירושיהן על אלימות מצד הבעל".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 39 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד