י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
סערה במועצת העיר

התושבים זועמים: הכנסייה תעבור לחרדים

תושבים במחוז קלרקסטאון הסמוכה למונסי, זועמים על כך שכנסייה נטושה, נמכרה לטובת בית ספר חרדי לבנות | הם הגיעו למועצת העיר והביעו את זעמם. הבעלים של בית הספר ניסה להרגיע את הרוחות והצליח חלקית

התושבים זועמים: הכנסייה תעבור לחרדים
כיתת לימוד צילום: מנדי הכטמן, פלאש 90

תושבים "מודאגים" הביעו זעם על כך שכנסיה שכבר לא בשימוש תהפוך לבית ספר חרדי.

בישיבת מועצת קלרקסטאון - נאנוט, הסמוכה למונסי שבניו יורק, שהתכנסה אתמול, זעמו תושבים גויים, על כך שהכנסייה תהפוך לבית ספר חרדי.

תושבת המקום טענה בישיבה, כי בית ספר נוסף לצד הקיים, יהיה סיוט לתנועה ברחוב של הכנסייה. תושבים אחרים טענו, כי התנועה מהווה סיכון בטיחותי לתלמידים וכי הרחובות הצרים אינם מתאימים לאוטובוסים.

כמו כן, הם מחו על עצם המכירה של הכנסייה לבית ספר, וטענו שהעירייה היתה צריכה לקנות את המקום, אך ראש העיר שניסה לקנות את הנכס נחסם מבחינה משפטית, מאחר ועל פי החוקה אמריקנית, אסור לעירייה לקנות נכס, שנמכר ביותר מ-10 אחוזים של הערך המוערך שלו.

הרב אהרון פינק, המנהל והבעלים של בית ספר 'בית יעקב', אשר קנה את הכנסייה, הגיע לישיבת מועצת העיר לדבר בפני התושבים, והותקף מילולית על ידי תושבים גויים, שזעמו על כך שהוא רכש את הכנסייה.

האתר Yeshiva world news מדווח, כי לעברו של הרב נשמעו צעקות, "לך מכאן, אנחנו לא רוצים אותך כאן, תחזור לראמפו" (המקום ממנו הגיע הרב).

יצוין, כי בניין בית הספר הנוכחי המונה כ-300 בנות בלעה"ר, כבר מזמן צר מלהכיל וגם נמצא במצב ירוד ומוזנח.

הרב הסביר לתושבים, כי הוא מגיע רק לבנות בית ספר ואין לו כוונה לקנות גם דירות באותו אזור, דבר שהרגיע את חלק מהתושבים הזועמים.

הרב הכחיש את הפרסומים, על כך שהוא לא מוודא שבית הספר נמצא תחת חוקי הבטיחות, ואמר שהפרסומים על כך לא נכונים וכי לא חסרים אנשים רעים שמנסים להתנכל ולסכל את הרכישה.

פינק הבטיח לתושבים כי הוא יוודא מול משרד החינוך המקומי את סדרי הבטיחות בכבישים, כדי שלא יהיו עומסי תנועה בקרבת בית הספר.

יצוין כי טענת "הכבישים הצרים", הינה תירוץ אנטישמי קלאסי. שכן תושבים חרדים מקומיים סיפרו ל'בחדרי חרדים', כי כי הכבישים באזור בית הספר (הכנסייה לשעבר) רחבים דיו וכי זהו התירוץ הקבוע של שונאי ישראל.

כנסייה בית ספר חרדי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד