י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
הזיוף, הסייען והתחפושת

פרטים חדשים על הפעולה החשאית שנחשפה: כך נכנס הכוח לעזה

שבועיים וחצי אחרי התקרית, בה נחשף כוח צה"ל שפעל במשימה סודית בחאן יונס והותקף באש שגרמה למות אחד החיילים, נחשפים פרטים מרתקים, אודות סיבת ואופן כניסתם | תעודות זהות מזויפות של תושבים אמיתיים בעזה, תוך התחזות לפועלים בחברת תקשורת פלסטינית 

פרטים חדשים על הפעולה החשאית שנחשפה: כך נכנס הכוח לעזה
פרטים חדשים על התקרית בחאן יונס צילום: Abed Rahim Khatib/ Flash90 / חמאס

פרטים חדשים על התקרית, בה נחשף כוח צה"ל בחאן יונס: ארגון הטרור חמאס מפרסם פרטים נוספים על התקרית לפני כשבועיים וחצי, לפיו, הכוח המיוחד של צה"ל שפעל ברצועת עזה, נכנס לרצועה דרך מעבר ארז, תוך שימוש בתעודות זהות מזויפות.

על פי הדיווח הבוקר (רביעי) בעיתון הלבנוני "אל-אחבאר" המזוהה עם חיזבאללה, במהלך השנה החולפת, כוחות צה"ל נכנסו כמה פעמים לרצועת עזה, על מנת להתקין ציוד ריגול. בכניסתם האחרונה, נכנסו לרצועת עזה באמצעות תעודות זהות מזויפות של תושבים אמיתיים מרצועת עזה, עם מספרי תעודת זהות אמיתיים, אך עם תמונות הלוחמים - דרך מעבר ארז בזמנים שונים, וזאת כדי לא לעורר חשד.

מי שהתראיין לעיתון ומסר את הפרטים, הוא גורם ביטחוני בחמאס, שלדבריו הכוח המיוחד של צה"ל הבריח את הציוד דרך מעבר כרם שלום, ובהמשך העבירו אותו לסייען שהכין עבורם שני כלי רכב. הלוחמים הציבו מכשירי ריגול והאזנה בעזה ועשו זאת בהסוואה של חברת תקשורת פלסטינית.

על פי הדיווח של אליאור לוי באתר ynet, הציוד הועבר לרצועת עזה דרך מעבר כרם שלום על ידי תושב הרצועה שמשמש כמשתף פעולה עם ישראל. לדברי הבכיר בחמאס שמסר את המידע, אותו משתף פעולה העביר את האמצעים ברכב אל אזור שבו - מתחת לאדמה - נמצא מרכז תקשורת סודי שמשמש לתקשורת בין הזרועות הצבאיות במרכז הרצועה. בנוסף אנשי הכוח המיוחד של צה"ל הרכיבו גם ציוד ריגול בסמוך לגבול מזרחית לעיר עזה, תחת כסות של עובדי אחת מחברות התקשורת הפלסטיניות. אמצעים אלו, טען הגורם, פורקו על ידי הזרוע הצבאית של חמאס.

כזכור, הצנזורה הצבאית פרסמה הודעה חריגה עם הפרסום של חמאס ובו תמונות הלוחמים ומשתפי פעולה. בהתייחס לכך אמר הגורם, כי "ההתנגדות המשיכה בחקירתה והגיעה למידע על משתפי פעולה מקומיים שעזרו לכוח הישראלי בתוך רצועת עזה. כמו גם לכספים שנועדו לכוח הישראלי ולמשתפי הפעולה. עד כה, אנחנו יכולים לומר כי ההתנגדות הצליחה לזהות יותר מ-80% ממהלכי הכוח הישראלי, דבר אשר הוביל לחשיפת עשרות מטרות שלו. הפעולה הבולטת ביותר שהכוח תכנן היא שתילת ציוד שישבש את התקשורת הפנימית של ההתנגדות במהלך כל מערכה".

תחילה חשבו בחמאס כי מדובר באירוע על רקע פלילי, אולם עם חשיפת לוחמי היחידה המיוחדת של צה"ל, נפתח אש, כלי טיס של חיל האוויר תקפו את אנשי חמאס שרדפו אחר הלוחמים. בתקרית, נהרג סגן-אלוף מ', בן 41 וקצין נפצע באורח בינוני. מאז, הקצין שנפגע שוחרר מבית החולים. במהלך התקרית האמורה, נהרגו שבעה מחבלים ובהם מפקד הגדוד המזרחי של גדודי אל-קסאם, השיח' נור אדין סלאמה ברכה (37), מפקד אזורי של הזרוע הצבאית של חמאס.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד