כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
השופט קבע

הכרעה: רב העיר החרדי הורשע בבית משפט

הרב הראשי של ראשון לציון, הרב יהודה דוד וולפא הורשע על ידי השופט רפי ארניה מבית משפט השלום | עו"ד ניר יסלוביץ, שמייצג את הרב אמר "קיבלתי בצער רב את הכרעת הדין של בית המשפט"

הכרעה: רב העיר החרדי הורשע בבית משפט
הגאון הרב יהודה וולפא צילום: משה גולדשטיין

הרב הראשי של ראשון לציון, הגאון רבי יהודה דוד וולפא הורשע היום (רביעי) בהטרדת עד, על ידי השופט רפי ארניה מבית משפט השלום בעיר.

עו"ד ניר יסלוביץ, שמייצג את הרב אמר "היום קיבלתי בצער רב את הכרעת הדין של בית המשפט. הן בנוגע לרב העיר והן בנוגע לעורך הדין פאר. אין מדובר בסוף פסוק, אני מאמין בלב שלם בצדקת הדרך, ביושרה האישית ובטוהר המידות של רב העיר ושל עו"ד פאר ואמשיך להילחם עד אשר רב העיר ועו"ד פאר ינוקו מכל המיוחס להם".

מדובר בפרשה שהחלה בשנת 2009, כאשר מפקח כשרות בשם נתנאל ברזילי התלונן במשטרה כי רב העיר ראשון לציון מבצע עבירות פליליות במסגרת תפקידו כרב העיר ובעקבות כך הרב זומן לחקירה במשטרה.

על פי כתב האישום שהוגש לפני כשנתיים וחצי, הרב פנה לברזילי ואמר לו כי יעכב את חתימתו על תעודות שהנפיק לבתי עסק בעיר, אלא אם יבטל את התלונה שהגיש כנגדו. 

בשנת 2011 הרב נחקר שוב במשטרה ושכר את שירותיו של עו"ד יוסי פאר בניסיון לגשר בין השניים. על פי כתב האישום, באמצעות מקורב אחר ביקש שברזילי ישלח מכתב למשטרה, בו יציין כי "הידיעות אשר הועדו נגד הרב וולפא במשטרת ישראל נבעו מטעות וכבר בחקירה הוכח שאינן נכונות. אני מתנצל ומבקש את סליחתו של הרב".

למרות שהמכתב לא הגיע למשטרה, החקירה בעניינו של הרב הסתיימה והתיק נסגר. כתב האישום שהוגש מתייחס להטרדת העד על ידי הרב ועורך דינו. 

לפני כשנתיים פורסם לראשונה ב'בחדרי חרדים' כי פרקליטו של הרב הגיש בקשה לביטול כתב האישום זאת מאחר וגורמים רבים ברבנות הציעו מיוזמתם לערוך סולחה בין הרב לברזילי, וללא כל קשר לתלונה במשטרה נגד הרב. לראייה, הביאו את דבריו של הרב משה נחשוני שהצהיר - "אני הצעתי לפתוח דף חדש. הלכתי לרב וולפא, אמרתי בוא, עשיתי איזה נוסח שנתי יחתום, יפתח דף חדש ויכבד את הרב. כתבתי שהם פותחים דף חדש. יכול להיות, אני לא זוכר, שאמרתי שהוא יתנצל בפני הרב, אני חשבתי שהתיק נסגר ונגמר הסיפור. הנושא לא היה תיק ולא הלשנה.. אני חושב שזה מה שהייתי צריך לעשות כרב". לשאלה האם כתב את הנוסח לבד, השיב בחיוב. 

לטענת הרב, היוזמה להסכם הסולחה נעשתה לעיני כל בעוד תיק החקירה שהתנהל כנגדו נסגר בטרם עו"ד פאר פנה לברזילי משכך אין עסקינן בהטרדת עד. יתירה מזאת, ברזילי הוא זה שפנה בטלפון לעו"ד פאר ואף הוקיר תודה לעו"ד פאר על הרצון לעשיית שלום לפיכך לא נטען לטעון שברזילי הוטרד באופן כלשהו. 

כמו כן הרב טען טענת הגנה מן הצדק מאחר והמשטרה התעלמה מכך שנמסר להם תקליטור במסגרתו עולה כי ברזילי הוא זה שאיים על הרב ועל הרבנית ז"ל שבאם הרב לא יתפטר אזי ברזילי ימרר את חייו. 

הרב טען בנוסף כי ברזילי גנב מסמכים מהמועצה הדתית על מנת להעלים את הדוחות המזויפים שהוגשו על ידו. וזאת בשעה שהמשטרה העדיפה מטעמים שרירותיים שלא להעמיד לדין את ברזילי מתוך התנהלות שרירותית ומקוממת. 

השופט אברהם היימן מבית משפט השלום בראשון לציין אמר כי "לצורך קביעת מותב דיוני, אני מקבל את הכפירה הכללית בכתב האישום". אולם כאמור, היום בית משפט הרשיע את הרב ופרקליטו בהטרדת עד.

רב העיר ראשון לציון בית המשפט בית המשפט השלום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד