י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
חשש בישראל

מדאיג: מטוס משלוחי הנשק נחת בבירות

מטוס בואינג 747 של חברת התעופה 'קאסם אייר פארס' המזוהה עם משמרות המהפכה באיראן, נחת הבוקר בשדה התעופה בביירות - ישירות מאיראן | המטוס מזוהה עם משלוחי ערכות לשדרוג הטילים שבידי החיזבאללה

מדאיג: מטוס משלוחי הנשק נחת בבירות
משלוח נשק איראני הגיע ישירות לביירות צילום: FlightRadar24

מטוס בואינג 747 של חברת התעופה 'קאסם אייר פארס' המזוהה עם משמרות המהפכה באיראן, נחת הבוקר (חמישי) בסמוך לשעה 10:20 בשדה התעופה בבירות - ישירות מאיראן.

'קאסם אייר פארס' נחשבת לאחת מחברות התעופה האזרחיות המשמשת להברחת נשק על-ידי משמרות המהפכה, וכוח אל-קודס בראשות הגנרל קאסם סולימני.

על פי הדיווח באינטלי טיימס - מודיעין חדשותי, מדובר מטוס מטען איראני מדגם 747, שהשלים טיסה משטח הצבאי בטהראן, וכי המטוס מזוהה עם משלוחי ערכות לשדרוג הטילים שבידי החיזבאללה. אותן ערכות, נפרקות בביירות ומעוברות למתקני הטילים הסמוכים לשדה ושצה"ל סימן לאחרונה.

לא מדובר במטוס המטען היחיד העוזב את שטח איראן בנתיב היכול להסתיים באזור ישראל. בימים האחרונים, כך על פי אינטלי טיימס, נצפה מטוס ג'מבו רב משימתי של חיל האוויר האיראני כשהוא מדגים, מעל האי קיש, הובלת מבנה של מטוסי הפצצה ויירוט.

לאחרונה דווח כי נמל התעופה הבינלאומי של ביירות אמור להימנע מלספק דלק למטוסים של חברות תעופה איראניות כדגמת אותו מטוס מטען שנחת הבוקר בשדה, וזאת בהתאם לסנקציות האמריקאיות שהוטלו על החברות הללו.

חברת התעופה האיראנית, Fars Air Qeshm, הפועל להברחת נשק מאיראן, עבור חיזבאללה ולמפעלי הנשק האיראניים בלבנון. לפני כחצי שנה, זוהו שתי טיסות של חברת 'קסאם אייר פארס', טיסות נדירות ובלתי רגילות מטהרן לשדה התעופה הבינלאומי בביירות שבלבנון.

אחת הטיסות, כך דווח בזמנו בפוקס ניוז, היתה ב-9 ביולי, כשמטוס בואינג 747 המריא מבסיס חיל האוויר בטהרן, עצר לחניית ביניים קצרה בשדה התעופה הבינלאומי בדמשק שבסוריה, ולאחר מכן המשיך עם "נתיב טיסה לא אופייני" לביירות, ונחת בשדה התעופה הבינלאומי, זמן קצר אחרי השעה ארבע אחר הצהריים שעון מקומי.

"האיראנים מנסים למצוא דרכים חדשות להברחת נשק מאיראן לבעלות בריתה במזרח התיכון, ולבחון את יכולות המערב כדי לאתר את ההברחות" אמר אז גורם מודיעיני לרשת פוקס ניוז. מקורות מודיעין מערביים אמרו כי המטוס נשא רכיבים לייצור נשק מתקדם במפעלים איראניים בתוך לבנון. ארה"ב וישראל, כמו גם סוכנויות מודיעין מערביות אחרות סיפקו ראיות לכך שאיראן הפעילה מפעלי נשק בלבנון, בסוריה ובתימן.

נשק הברחת נשק איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד