י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
נדיר בחריפותו > "עוברים עבירות חמורות"

נמצא בין הכתבים: מכתבו של ראש הישיבה נגד המקובלים - נחשף

לא ברור בדיוק נגד מי כיוון הגראי"ל זצ"ל את הדברים, אולם ברור הוא, שהמכתב היה אמור להתפרסם ונגנז | בימים אלה, במלאות השנה להסתלקותו נחשף המכתב הנדיר בחריפותו נגד המתחזים למקובלים: "כל מעשיהם אינם לטובות האנשים אלא למען בצע" | פרסום ראשון

נמצא בין הכתבים: מכתבו של ראש הישיבה נגד המקובלים - נחשף
המכתב על רקע הגראי"ל שטיינמן זצ"ל צילום: יעקב נחומי, פלאש 90

מכתב נדיר שנמצא בין כתביו של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן זצ"ל נגד המקובלים, נחשף לקראת יום היארצייט הראשון, שיחול בתחילת השבוע הבא והגיע לידי 'בחדרי חרדים'. 

המכתב המרתק שכתב הרב שטיינמן ונמצא בין כתביו נראה ככזה שנכתב לצורך פרסום, אולם לא פורסם לבסוף, כאשר לאיש מבני ביתו של הגראי"ל אין מידע מה הנסיבות שהובילו את הגראי"ל לנסח מכתבו זה, אך כעת הוא יוצא לאור ב'קובץ גיליונות'.

במכתבו, מזהיר הגראי"ל מפני תופעת ה"מקובלים" שאינם תלמידי חכמים וסוחפים אחריהם אנשים באמצעות תרגילים שונים.

"הנה בזמן האחרון שירידת הדורות מתגברת מאוד מצאו אנשים כר נרחב לבוא להתייצב בשער ולהציג עצמם כמקובלים ורובם ככולם אנשים אשר לא קראו ולא שימשו ת״ח ואומרים לכ"א שיודעים מה שהיה אתו בעבר וגם אומרים לו מה שעתיד להיות ואנשים תמימים נמשכים אחריהם בפיתוי שלהם וכלשונם החלקלק", פותח הגראי"ל זצ"ל, את המכתב שנחשף כאן לראשונה ב'בחדרי חרדים'.

"ובעיקר", כותב מרן זצ"ל, "אנשים שיש להם מצבים קשים או הן בעצמם או משפחותיהם והיום שלדאבוננו נאבדו הדורות וכ"א רוצה להתעלות בכל מה שאומרים שיצילהו מצרתו ומכח זה קרובים מאוד להתפתות מדבריהם והנה חלק מהם מלבד שהם לא יודעים תורה עוד אינם כלל שומרי תורה ומצוות ועוברים עבירות חמורות רח"ל גם אלה שהם לא עד כדי כך, מ"מ הם רחוקים מלהיות תלמידי חכמים ובני עליה וכל מעשיהם אינם לטובות האנשים אלא למען בצע".

"ובאנו לעורר כי מלבד מה שמרמים האנשים ומוציאים בהם ממיטב יכולתם עוד זה גורם שאנשים מקבלים השפעה רעה מאנשים שאינם תלמידי חכמים והתוצאות מזה הם סכנה להצעירים וגם למבוגרים".

את מכתבו מסיים, "והננו בזה להודיע גם לבקש להתרחק מאלה המיצגים עצמם תחת שם מקובלים בלהיות כפוף לדעת תורה ולתלמידי חכמים אשר התורה ומצוותה נר לרגלה וממשיכים קבלת דור דור מסיני ואינם להוטים אחרי כל מיני ערמומיות ואני תפילה וברכה שכל מי שיקבל עליו להיות כפוף לת״ח האמתיים העמלים בה והוגם כחפץ השי״ת לא יאונה לו כל רע וצרה ואלה שחלילה נמצאים בצרה יחלצו מזה ויזכו לראות בנים ובני בנים עוסקים בתורה ומצוותיה ביראת שמים כמצווה עלינו מפיו ית"ש".

המכתב בכתב ידו של ראש הישיבה זצ"ל

הגראי''ל שטיינמן מקובלים מכתב נחשף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד