כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
אחדות ביהדות החרדית בארה"ב

לאחר המתקפה: האדמו"ר צעד יד ביד עם ראש הישיבה להלוויה

האמת והשלום אהבו: לאחר שוועידת 'אגודת ישראל' בארצות הברית הפכה להתנצחות סביב הנהגת הדור, צעדו הרבי מנובומינסק וראש ישיבת לייקווד יד ביד במהלך הלווייתו של ראש ישיבת טלז | 'בחדרי חרדים' חושף את מאחורי הקלעים והסיבה לבואו של הרבי להשתתף בהלוויה

הרבי מנובומינסק והגר"מ קוטלר צועדים יד ביד במסע הלוויה היום. צילום: באדיבות המצלם
הרבי מנובומינסק והגר"מ קוטלר צועדים יד ביד במסע הלוויה היום. צילום: באדיבות המצלם

במסע הלווית הגאון רבי אברהם חיים לוין זצ"ל, ראש ישיבת טלז בשיקגו וחבר מועצת גדולי התורה שנערכה היום (חמישי) בישיבת 'בית מדרש גבוה' לייקווד שבניו גרז'י, צעד ראש הישיבה הגאון רבי אריה מלכיאל קוטלר יד ביד עם האדמו"ר מנובומינסק, יו"ר 'אגודת ישראל' בארה"ב, זאת לאחר שהאדמו"ר תקף חזיתית את הגר"מ קוטלר בוועידת 'אגודת ישראל' שנערכה במוצאי שבת. 

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי היו מי שראו את הדברים של הרבי שלא בעין יפה והיו מתלמידיו של ראש הישיבה שביקשו למחות בפני האדמו"ר בעת שיגיע למסע הלווית ידידו הגרא"ח לוין זצ"ל והרבי אף חשב לא להגיע בגלל כך, אך הגר"מ קוטלר התקשר לאדמו"ר ואף נכנס עמו יד ביד לבית המדרש במסע ההלוויה ובכך השניים הפגינו אחדות. 

הגר"מ קוטלר ציין בהספדו בהיכל הישיבה, שהגרא"ח לוין זצ"ל כל מעשיו היו לשם שמים כמו הגר"א שכטר, הגר"ש קמניצקי והרבי מנובומינסק.

כך גם הרבי מנובומינסק ציין, שהזכות גדולה של רבי אברהם חיים זצ"ל, שמסע הלווייתו יוצאת ממקום תורה הכי גדול בעולם. 

כפי שדווח לראשונה ב'בחדרי חרדים' במהלך הדברים בוועידה אמר האדמו"ר: "הוזכר כאן שיש חילוקי דעות בארץ בנושא חוק הגיוס וצריך לתת לכל אחד לנקוט כפי ראות עיניו ואין לנו לחייב שום אדם לסבור כדעה מסוימת".

האדמו"ר הוסיף: "דומה לי שאין זו הנקודה כאן. הנקודה היא שאין זה שאלה של חוק הגיוס, אלא יש כאן נידון על הנהגה. יש הנהגה שרוב מניין ובניין של כלל ישראל בארץ ישראל קיבלו עליהם את מרותו של מרן הגראי"ל שטיינמן זיע"א בחייו".

"ועתה", המשיך האדמו"ר, "זה נקוט בידי ממשיכיו מרנן הגרי"ג אדלשטיין ושר התורה של דורנו הגר"ח קנייבסקי, אשר חיל ורעדה יאחז אותנו כשמזכירים את שמותיהם. מאידך, יש מיעוטא דמיעוטא שהתעקשו ולא הסכימו לקבל את מרותם, וזהו שורש הבעיה שגורם לכל".

לדברי האדמו"ר: "אמנם כמובן אין מנוס מזה שיהיו מצבים במחלוקת שאנשים יאמרו דברים או יעשו דברים שאינם כהוגן, דברים שהיה מן הנכון למונעם".

"איני יודע בדיוק אל מה מתכוון רבי מלכיאל (הרב מלכיאל קוטלר, ראש ישיבת בית מדרש גבוה בלייקווד), ושוב איני מדבר בשם 'אגודת ישראל' אלא בשם עצמי ובשם הגר"ש קמינצקי שדיבר עמי לפני שעה אחת - אנו צריכים להיות אגודה אחת".

נובומינסק הרב מלכיאל קוטלר לייקווד הלוויה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד