י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
על רקע חוק הגיוס • חשיפה

72 שעות לפקיעת ההסדר: ראשי הישיבות נועדו למפגש חירום

חשיפה: על רקע פקיעת חוק הגיוס, ראשי הישיבות נועדו הערב למפגש חירום ודנו בפקיעת החוק וההשלכות על עולם הישיבות - זאת מאחר והסדר 'תורתו אומנתו' ייפקע בראשון הקרוב • בכינוס השתתפו הגר"ד לנדו ר"י סלבודקה, הגר"ב סולובייציק ר"י תורת זאב והגר"ש אלתר ר"י גור

72 שעות לפקיעת ההסדר: ראשי הישיבות נועדו למפגש חירום
ראשי הישיבות במפגש הערב צילום: באדיבות המצלם

חשיפה: על רקע פקיעת חוק הגיוס, ראשי הישיבות נועדו הערב (חמישי) למפגש חירום על מנת לדון בפקיעת חוק הגיוס וההשלכות על עולם הישיבות - זאת מאחר והסדר 'תורתו אומנתו' יפקע ביום ראשון הקרוב.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי בכינוס שהתקיים בשעה האחרונה בבית וועד בירושלים, נועדו כמה מראשי הישיבות ודנו ארוכות בנושא - כאשר בשלב זה טרם ברור האם בג"ץ יאשר את בקשת המדינה לדחות את פקיעת החוק בעוד ארבעה חודשים.

כאמור, בכינוס החירום דנו הצדדים בחוק הגיוס - כאשר בראש עומד החוק המסדיר את מעמדם של לומדי התורה ובני הישיבות שפוקע בעוד כ-72 שעות.

הישיבה הגיעה לאחר התייעצויות בבתי גדולי ישראל והתייעצות עם רה"י, הגר"ג אדלשטיין, שהורה לקיים את הישיבה הערב.

יצוין כי המפגש הגיע בעקבות בקשה של ראש ישיבות סלבודקה, הגר"ד לנדא, המשמש כחבר וועד הישיבות שמונה לפני כארבעה שנים על ידי הגרא"ל שטיינמן והגיע במיוחד לירושלים - דבר המוכיח את דחיפות הכינוס.

בנוסף, בכינוס החירום הערב שהתקיים בבית ועד הישיבות בירושלים השתתפו מלבד הגר"ד לנדו גם הגר"ב סולובייציק ראש ישיבת תורת זאב, והגר"ש אלתר ראש ישיבת גור, וכן יו"ר הועד הגרח"א קאופמן. 

ראשי ישיבה חוק הגיוס גור סלבודקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד