י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
נאום חריף

הרבי זעק: השטן שונא את תלמידי רבי שמואל

בנאום מיוחד שנשא הרבי מסאטמר במהלך חגיגת 'יום ההצלה' של בעל ה'ויואל משה', הביע האדמו"ר תמיכה בפלג הירושלמי הצועדים לאורו של הגר"ש אויערבך זצ"ל ואמר כי השטן שונא אותם

הרבי זעק: השטן שונא את תלמידי רבי שמואל
האדמו"ר מסאטמר בנאומו צילום: באדיבות המצלם

 אאלפי חסידי סאטמר השתתפו אמש (חמישי) במעמד 'יום ההצלה כ"א כסלו', שנערך במתחם הענק 'ניו יורק סטייט ארמארי', בשכונת ויליאמסבורג שבברוקלין לציון 74 שנים להצלת האדמו"ר בעל ה'ויואל משה' זצ"ל מציפורני הנאצים, כאשר חצה ברכבת את גבול שווייץ, ייסד את קהילתו, והיה שותף להקמה מחדש של היהדות החרדית בארה"ב.

אחרי שהאדמו"ר הרחיב אודות המתרחש בארץ ישראל, ועל מסירות הנפש של הגאון רבי שמואל אויערבאך זצ"ל ש"לא ליהנות משולחן איזבל", המשיך הרבי ואמר: "אנו צריכים לדעת שקיים בלבול המוחות בעניין זה", והוסיף לצטט מהספרים הקדושים, "כי בני האדם אינם יודעים מהי ואיפה האמת, אך השטן יודע היכן האמת. הוא לא ישן, הוא יודע היטב היכן האמת, והוא נטפל אליה, וזו הכוונה 'מאובי תחכמינו', כי אנו לא יודעים היכן האמת, אך כשרואים על מה השטן מתמקד בעוצמה, הרי זה אומר כי שם מונחת האמת".

בנאומו בפני אלפי חסידיו הוסיף האדמו"ר, "לענייננו, רואים שהשטן אינו סובל את תלמידי רבי שמואל. מכל הצדדים מנסים להשפילם ולבזותם. הן אצל החילוניים, הן בציבור החרדי, והן בציבור שלנו. במילא זה סימן כי אצלם מונחת האמת, ולכן מחוייבים לתמוך בהם".

קהל הרבבות במעמד. צילום: דער איד

לאחר מכן הוסיף הרבי וזעק: "כל ראשי הישיבות והגדולים, אתם קוראים לעצמכם ממשיכים של החזון איש זצוק"ל. היכן אתם בכל מה שמתרחש בארצנו הקדושה? מדוע אתם שותקים? החזון הרעיש עולמות וכתב כי זה 'יהרג ועל יעבור'. כיצד אתם יכולים לכנות את עצמכם ממשיכי דרכו?".

בין היתר, התייחס האדמו"ר לגזירת החינוך המרחפת על עולם התורה בניו יורק: "עת צרה ליעקב ברוחניות שכזו עוד לא היתה. יש כאלה מהרסים ומחריבים שרוצים לשבור את חומות הקדושה, שכל מוסדות התורה כאן יחליפו את הלימודים ללימודים גויים. לדאבוננו יצאה כאן גזירה שדורשת מכל הישיבות שיתנו מעל שש שעות ביום עבור לימודי חול. אין שום ספק. זוהי גזירה על הדת, ואנו מחוייבים למסור את נפשנו עבור זה. שבכל דור ודוד עומדים עלינו לכלותינו, והקדוש ברוך הוא מצילנו מידם".

לדברי הרבי מסאטמר, "בכל הדורות מסרו נפשם למען חינוך של הילדים, ואנו צריכים לנסות כמו יעקב אבינו שהכין עצמו לדורון, לתפילה ולמלחמה. וזה צריכים לדעת שעל פי כל היסודות שהעמיד רבינו הקדוש והטהור זי"ע, לא נעשה כל פשרה. ומי יודע אם לכתחילה לא היו מתחילים לדבר איתם על פשרות, לא היינו מגיעים לכדי כך".

כמו כן, התייחס האדמו"ר גם לפגעי הטכנולוגיה והסמארטפונים, שלדבריו "מאבדים נפשות ישראל ומחריבים בתים שלמים וחשובים".

סאטמר הפלג הירושלמי הרב שמואל אויערבך יום ההצלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד