כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

ה'נסיך' של מיר במכתב ראשון: אין להכניס מחשבים לשטח הישיבה

מכתב ראשון של ראש ישיבת מיר, הגרא"י פינקל • הנושא: איסור שימוש במחשבים וטלפונים בשטחי הישיבה • "אין להפעיל מכשירי טלפון - אפילו כשרים - בכל בתי המדרש, וכן אין להכניס ולהשתמש במחשבים - כולל בפנימיות - ורבים חללים הפילו" • המכתב המלא - בפנים

הגאון רבי אליעזר יהודה פינקל. צילום: ארכיון
הגאון רבי אליעזר יהודה פינקל. צילום: ארכיון



ראש ישיבת מיר הגאון רבי אליעזר יהודה פינקל החליט להילחם בטכנולוגיה והוציא מכתב האוסר להכניס לכל שטח הישיבה מכשירי טלפון לא כשרים וכן מחשבים.

במכתב ראשון שכתב לבחורי הישיבה ונתלה בהיכל המרכזי של הישיבה ביום חמישי האחרון, כותב הגרא"י בבלנק הרשמי של הישיבה שעדיין נושא את שם אביו הגרנ"צ זצ"ל:

"דברי תורה צריכים חיזוק, ובאשר כל גדולי ישראל, ובהם מרן ראש הישיבה אבי מורי זצוק"ל הכ"מ אסרו בכל תוקף להחזיק ולהשתמש במכשירי טלפון שאינם כשרים או מכשירים ומחשבים וכדו' שאפשר להתחבר בהם לאינטרנט וכדו' אשר כל באיה לא ישובון ורבים חללים הפילה כידוע, הנני להבהיר בזה כי אין לבני הישיבה הק' ללא יוצא מן הכלל להחזיקם ולהשתמש בהם כלל.

"וכן אין לכל באי שערי הישיבה, על כל אגפיה ותחומיה להכניס המכשירים הנ"ל בכל שטחי בניני הישיבה, ובכל החדרים ודירות מגורי בני הישיבה הק' ללא שום הוראת היתר.

"כמו כן אין להחזיק גם את מכשירי הטלפון הכשרים כשהם מופעלים בכל בתי המדרש בישיבה בכל שעות היממה, וכן אין להכניס ולהשתמש במחשבים וכדו' מכל סוג שהוא בכל בתי המדרש בישיבה ובפרוזדורים בכל שעות היממה.

"וה' יערה רוח טהרה ממרום ועל ידי זה נוכל להתעלות בתורה ויראת שמים בעמל ובקדושה ללא מפריעים ונזכה להרמת קרן כבוד התורה ועמליה", מסיים את מכתבו וחותם אליעזר יהודה פינקל בן הגרנ"צ זצ"ל.

המכתב בישיבת מיר • צילום: בחדרי חרדים





תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 45 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד