י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
חופת בת ה-13 שנחשפה ב'בחדרי'

אם הכלה חשודה גם באלימות; נותרה במעצר

אם מנשות השאלים החשודה בנישואי בתה הקטינה - לא שוחררה ממעצר • השופט שוכנע כי אין עילה משפטית להחזיק את אם הכלה בת ה-13 במעצר, אך בעקבות הצהרת המשטרה שתגיש ערר - זו נותרה במעצר עד לצהרי יום ראשון • 'בחדרי' עם סיפור המעצר המלא

אם הכלה חשודה גם באלימות; נותרה במעצר
אישה מנשות השאלים בבית המשפט צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

נישואי ילדה בת 13: אם מנשות השאלים החשודה בנישואי בתה הקטינה - שוחררה ממעצר, אולם המשטרה הודיעה כי תגיש ערר, לכן זו עשתה את השבת מאחורי סורג ובריח.

ביום שישי ביקשה המשטרה להאריך בחמישה ימים את מעצרה של אשה מנשות השאלים, בחשד שעמדה להשיא את בתה בת ה-13 לקטין בן 15, חטיפת ילדים ממשמורת, התעללות, הזנחה ועוד.

ה'כלה' והקטינות הנוספות שוחררו לאחר חקירה. חלקן למשמורת רשויות הרווחה.

כזכור, בבוקר יום שישי נחשף ב'בחדרי חרדים' כי כוחות משטרה פשטו על גג בניין בשעה 5:00 לפנות בוקר, במהלך עריכת חופה לילדה קטנה. אם הילדה נעצרה יחד עם אשה נוספת קרובת משפחה של החתן, וכן עוכבו מספר קטינות - כולן בלבוש שחור מכף רגל עד ראש.

מדובר באישה שנעצרה בערב ראש השנה לאחר שהוצא לה צו מעצר בעקבות הברחת ילדיה והפרת הוראה חוקית, וזו שוחררה בתנאים מגבילים, כפי שדווח בזמנו ב'בחדרי חרדים'. במקביל, החקירה המשטרתית המשיכה, שם עלה עלה חשד כי האם הכתה את ילדיה.

"צוות מתוגבר של המשטרה הגיע בבוקר יום שישי לרחוב שמואל הנביא, עלה לגג הבניין, איתר ילדה כבת 13 עם נער שגילו נע בין 15 ל-16, כשהם עומדים תחת חופה וקידושין עם רב העומד להשיאם", סיפר הטוען המשטרתי רס"מ ניר בן חיים. כאשר הנוכחים הבחינו בשוטרים, הם מיהרו לקפל את החופה והחלו לצעוק.

במקום שהו עוד נערה וילדים, "כלל הנערות והאמהות - כולם שייכים לכת השאלים", אמר נציג המשטרה. ה'כלה' בת ה-13 ואמא שלה הובאו לחקירה, שם שמרו על זכות השתיקה. אב הילדה ה'כלה' הגיע ובתו זיהתה את אחותה. המשטרה ביקשה להאריך את מעצר האם, מחשש למסוכנות.

"מדובר באישה המהווה סיכון לילדיה, הבריחה ביודעין את הילדה למרות הוראות ביהמ"ש, היא התכוונה להשיאה בנישואי בוסר, עבירה שיש בה מסוכנות רבה ובנוסף יש אינדיקציות שהיא נקטה באלימות פיזית כלפי אותם ילדים - נוסף להזנחה הקשה שהם עברו מצידה", אמר נציג המשטרה בדיון, כך מהפרטים שהגיעו ל'בחדרי חרדים'. בנוסף, במשטרה נימקו עוד את הבקשה להאריך את מעצרה מחשש להימלטות, "היא הוכיחה זאת דה פקטו ודה יורה".

ה'כלה' בת ה-13, אמא שלה ונשות שאלים נוספות בתחנת המשטרה. צילום: דוברות המשטרה 

עו"ד יפעת יפה, פרקליטתה של האם, אמרה כי המידע המודיעיני על ה'חופה', הגיע למשטרה על ידי "הלשנה של קבוצה ששונאת אותה". לשאלתה השיב הטוען המשטרתי כי "הייתה במקום חופה. איתרנו עדים, חופה, הילדה ר' בת ה-13 עם קטין נוסף עומדים מתחת לחופה. בנוסף יש חיזוק במסמך שיש בתיק החקירה שעמדה להיות חתונה". עם זאת, אמר שאין אינדיקציה לכך שבמקום היה טבעת קידושין. לטענת האם, "הילדה בעצם הסתתרה מאביה".

"מצאתי שקיים חשד סביר לחשדות נגד המשיבה", אמר השופט איתן כהן. "באשר לחשש המשטרה למסוכנות האם", אמר - כי "משלא נותרו ילדים בחזקתה, סיבה זו לא מהווה הצדקה למעצר מאחורי סורג ובריח. בעניין החשד לשיבוש הליכים אמר השופט כי ניתן לאיין זאת בתנאים מגבילים, כך גם בחשש להימלטות מאימת הדין".

"איני סבור שמעצרה של המשיבה ישרת תכלית כלשהי", אמר השופט והחליט בצהרי יום שישי לשחררה בתנאים מגבילים הכוללים חובת התייצבות להליכי חקירה ומשפט בכל עת שתידרש, חובת המצאת כתובת מגורים, התחייבות עצמית וצד ג' בסך 5,000 ש"ח והפקדה בסך 2,000 ש"ח.

המשטרה ביקשה עיכוב בביצוע ההחלטה, זאת על מנת להגיש ערר לבית משפט המחוזי בבירה, והשופט איתן כהן אפשר להם להגיש ערר עד למחר (ראשון) בשעה 12:00 בצהרים, עד אז החשודה תשהה במעצר מלא.

עו"ד יפעת יפה, שייצגה את אם ה'כלה' מנשות השאלים, אמרה ל'בחדרי חרדים' במוצאי שבת: "אני מברכת את בית המשפט, כבוד השופט איתן כהן, על שהקשיב בקשב רב לטענותיי שהשכיל להבין כי מעצר לא מגיע על מנת להעניש, אלא על מנת לתת למשטרת ישראל את המרחב לפעולה".

לדבריה: "במקרה הזה בית המשפט הבין היטב שבמקום שבו אין מסוכנות אין צורך להותיר אדם מאחורי סורג ובריח. צר לי שמשטרת ישראל בחרה לבקש עיכוב ביצוע ולהותירה במעצר משך השבת, אני תקווה כי אף בית המשפט המחוזי הנכבד יחליט כי אין תכלית ממשית להישארותה של מרשתי בבית המעצר".

כתב 'בחדרי חרדים' אשר נכח באולם במהלך הדיון בפעם הקודמת שזו נעצרה, דיווח כי העצורות ישבו באולם בית המשפט בפני השופטת מיקה בנקי, כשהן לבושות בבגד שחור ו'שאל' לבן כיסה את פניהן. למרות שפניהן היו מכוסות, ניתן היה להבחין כי לעיניהן משקפי שמש על מנת לטשטש עוד יותר את זהותן ואת המראה.

נשות השאלים כת השאלים עיכוב ביצוע נישואי קטינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד