י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
דרמה לילית > פרסום ראשון

רבני 'דגל' בית שמש בהוראה: "אסור להיכנס לקואליציה הזאת"

בכירי רבני 'דגל התורה' בבית שמש, נועדו אמש (מוצ"ש) עם ארבעת הנציגים שנבחרו למועצת העיר, לפגישה שנמשכה אל תוך הלילה, כשבסופה הורו וכתבו מפורשות, כי בשלב זה אין להם מה לחפש בקואליציה של עליזה בלוך, תוך רמיזה נגד 'אגודה' שכן נכנסה עם שלל תפקידים 

רבני 'דגל' בית שמש בהוראה: "אסור להיכנס לקואליציה הזאת"
רבני 'דגל' בבית שמש עם נציגי התנועה צילום: באדיבות המצלם

פרסום ראשון: לאחר שעליזה בלוך סגרה על קואליציה עירונית ללא סיעת 'דגל התורה' וש"ס, רבני העיר בית שמש בהוראה דרמטית לנציגי דגל בעיר: "אין להיכנס לקואליציה העירונית".

לידי 'בחדרי חרדים' הגיע מכתב הרבנים, שנכתב כשעה לאחר חצות ליל, בתום ישיבה ממושכת עם חברי מועצת העיר.

"אל נציגי דגל התורה בעירנו בית שמש, כאשר עומדת עכשיו השאלה לעניין הכניסה לקואליציה, ומאחר בשלב זה כעת כמה עניינים של דת הנוגעים לציפור נפשינו אינם מסודרים", כותבים הרבנים.

"ועל כן", מורים הרבנים הליטאים בעיר, "בשלב זה הוא חילול השם, ואסור להיכנס לקואליציה הזו", וזאת תוך רמז עבה וביקורת קשה על סיעת 'אגודת ישראל' שכן חתמה על הסכם קואליציוני עם ראש העיר עליזה בלוך.

על המכתב חתומים, הרבנים: הרב מרדכי גולדמן, הרב משה דינקל, הרב אלימלך קורנפלד, הרב שלמה זלמן פרלשטיין והרב אליעזר מאירוביץ.

כפי שדווח אמש ב'בחדרי חרדים', עליזה בלוך הודיעה בציוץ בחשבון הטוויטר שלה, כי השיגה רוב קואליציוני בתום סגירת הסכמים עם סיעות הליכוד, הבית היהודי ואגודת ישראל, כאשר טרם נחתמו הסכמים עם סיעות דגל התורה, ש"ס ובני תורה.

ב'דגל התורה' אומרים ל'בחדרי חרדים', כי קיימים קשיים מהותיים בנושאי דת ויידישקייט בעיר, כאשר הם נוקבים בראש סדר הדברים, בהעברת הסמכויות במועצה הדתית לידי 'הבית היהודי'.

כזכור, 'דגל התורה' נועדה לשיחת מו"מ ממושכת עם עליזה בלוך בסוף השבוע, כאשר מאז המתינו ב'דגל התורה' להתחייבויות מצידה בענייני הדת בעיר.

נזכיר, ב'אגודת ישראל' שכן חתמו כבר עם בלוך על הסכם קואליציוני, יקבלו תפקיד סגן, את ראשות וועדת תכנון ובנייה, חינוך ותאגיד המים העירוני, כאשר תיק שפ"ע, ח"ת ותחבורה, יחד עם סגן נותר לייתר הסיעות.

דגל התורה עליזה בלוך מכתב בית שמש הסכם קואליציוני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד