י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

איתמר מדיקל תשווק מכשיר לחיזוי התקף לב ואירוע מוחי במרפאות הדסה אופטימל

עלות כל בדיקה מוערכת בכ-1,190 שקל וב'הדסה' צופים להכנסות של כ-3 מיליון שקל בכל אחת מ-3 שנות ההסכם

  • כ"ז טבת התשע"ב
איתמר מדיקל תשווק מכשיר לחיזוי התקף לב ואירוע מוחי במרפאות הדסה אופטימל
הייד פארק

איתמר מדיקל, המפתחת מכשור בתחום רפואת השינה והקרדיולוגיה, חתמה לפני כשבוע על הסכם המקנה לרשת המרפאות הדסה אופטימל, זכות להציע בדיקת EndoPAT לאבחון מוקדם ולא פולשני למערכת הקרדיו-ווסקולרית במשך כ-3 שנים.

רשת מרכזי הרפואה הבריאה, הדסה אופטימל, תציע בסניפיה בירושלים ובתל אביב את הבדיקות של מערכת הדם לחיזוי התקפי לב ואירועים מוחיים, הנערכות במכשיר ה-EndoPAT. עלותה של כל בדיקה כזאת מסתכמת בכ-1,190 שקל ומאפשרת חיזוי מוקדם (שנים לפני התרחשות האירוע), אבחון וניטור פגמים בשכבת ציפוי הרקמה הפנימית של כלי הדם, וכן של אירועי לב הצפויים לנבדק.

כמו כן, כתוצאה מההסכם, מאתרת הדסה אופטימל נקודות שירות נוספות לפריסת 10 מרכזי בדיקות ברחבי ישראל, שיאפשרו לבחון מאות אלפי ישראלים הנמצאים בסיכון.

הדסה אופטימל, צפויה להשקיע בהדרכה ובשיווק הבדיקה כ-1.2 מיליון שקל לשנה. יורם לוינברג, המנכ"ל והבעלים של הדסה אופטימל, מעריך כי שילוב הבדיקה במגוון הטיפולים שמציעה הרשת, יגדיל את הכנסותיה בכ-3 מיליון שקל לשנה.

להערכתו של לוינברג, היות שמדובר בחיזוי הטוב ביותר של 2 המחלות מהקטלניות ביותר שקיימות, ובדיקותיו של המכשיר שקולות בעיני רופאים רבים לבדיקות כולסטרול, רכישת המכשיר תהפוך בשנים הבאות לסטנדרט בקליניקות רבות של רופאי משפחה מן השורה, הנחשבת למדינה המאמצת במהירות יחסית לטכנולוגיות חדשות.

בחברה מציינים, כי הבדיקה כבר נהוגה במספר רב של מדינות בעולם, ביניהן יפן, ארה"ב, גרמניה, אנגליה, איטליה, צרפת, אוסטרליה וברזיל. למכשיר ה-EndoPaT, אישורי שיווק כגון ההתקן היפני SHONIN, ההתקן האירופי CE, וה-FDA האמריקאי. בעולם כולו שווקו עד כה כ-900 מכשירים ובוצעו בעזרתם למעלה מ-250 אלף בדיקות.

מפרסומים בתקשורת עולה, כי כבר לפני עשור - בשנת 2001, אושפזו בישראל כ-75 אלף בני אדם עקב מחלות לב. בישראל לוקים בהתקף לב כ-25 אלף בני אדם בשנה ומתים עקב מחלות לב יותר מ-7,000 בני אדם בשנה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד