י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
בישיבת ראשי הקואליציה

גפני: "הגראי"ל שטיינמן דאג שתלמידי הישיבות יוכלו ללמוד באין מפריע"

בעיצומה של ישיבת ראשי המפלגות, ובנוכחות ראש הממשלה בנימין נתניהו, יו"ר ועדת הכספים חה"כ משה גפני העלה את זכרו של מרן הגראי"ל שטיינמן

גפני: "הגראי"ל שטיינמן דאג שתלמידי הישיבות יוכלו ללמוד באין מפריע"
ח"כ משה גפני צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

בעיצומה של ישיבת ראשי המפלגות, ובנוכחות ראש הממשלה בנימין נתניהו, יו"ר ועדת הכספים חה"כ משה גפני העלה את זכרו של מרן הגראי"ל שטיינמן וסיפר על דאגתו ללומדי התורה בארץ ישראל.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי חה"כ גפני העלה בפני הנוכחים את זכרו של ראש הישיבה שהיום חל יום פטירתו הראשון וסיפר כי, "נושא תלמידי הישיבות שתורתם אומנותם היה מאד קרוב לליבו, שיוכלו לשבת וללמוד באין מפריע".

דבריו של חה"כ גפני הגיעו בהקשר האקטואלי, כאשר מעמדם של בני הישיבות לוט בערפל לאור העובדה שחוק הגיוס פקע אמש בחצות, ויחד איתו גם הסדר 'תורתו אמנותו', כאשר לא ברור האם הממשלה תצליח לחוקק את חוק הגיוס שימנע את גיוסם.

יחד עם זאת, עמדתו של מרן הגרא"ל שטיינמן זצ"ל נוגדת את האופן בו 'אגודת ישראל' נוקטת בכל עניין חוק הגיוס, כאשר במהלך שנות חייו סבר כי אין לשבור את הכלים מול הממשלה והצבא בעניין הגיוס וכי יש למצוא פתרונות לדחות את הגזירה.

בנוסף, באחד מהתיעודים הנדירים שפורסמו במהלך חייו של ראש הישיבה זצ"ל, נראה בוכה בדמעות לאחר שהתבשר כי חוק הגיוס שחוקק יאיר לפיד עבר בקריאה שנייה ושלישית בכנסת.

משה גפני הגראי''ל שטיינמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד