י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
דרמה מתגלגלת בב"ש • פרסום ראשון

שר התורה בהוראה דרמטית: "זו הייתה טעות - אל תתפטר כעת"

הדרמה בבית שמש נמשכת: למרות הסיכום המוקדם עם אגודת ישראל - שר התורה, הגר"ח קנייבסקי, מורה לראש עיריית בית שמש היוצא, משה אבוטבול, שלא להתפטר בשלב הזה ממועצת העיר: "אל תתפטר כעת - ההסכם היה טעות" • 'בחדרי' עם הפרטים המלאים בפרסום ראשון

שר התורה בהוראה דרמטית: "זו הייתה טעות - אל תתפטר כעת"
דוד זר

פרסום ראשון: הדרמה בבית שמש נמשכת, כאשר שר התורה, הגר"ח קנייבסקי, מורה לראש עיריית בית שמש היוצא, משה אבוטבול, שלא להתפטר בשלב הזה ממועצת העיר, למרות הסיכום המוקדם עם סיעת אגודת ישראל.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי הערב (ראשון) עלה משה אבוטבול יחד עם משה מונטג, נציג 'דגל' המקומי, למעונו של שר התורה, הגר"ח קנייבסקי, בכדי לדון במצב הפוליטי שנוצר בעיר עם הרכבת הקואליציה, כאשר סיעות דגל התורה וש"ס נותרו באופוזיציה.

בין היתר הניחו הנציגים בפני הרב את הדרישות שהציגו בפני ראש העירייה עליזה בלוך, כאשר כפי שדווח ב'בחדרי חרדים' זאת סירבה לחתום על התחייבויות בנושאי דת ואידישקייט, כל זה בשעה שאגודת ישראל מיהרה לחתום על הסכם קואליציוני עמה.

בנוסף, משה אבוטבול הציג בפני הרב את הסיכום המוקדם עם אגודת ישראל - כך שבמידה ולא יזכה בתפקיד ראש העיר, הרי שהוא יתפטר מתפקידו לטובת הנציג הרביעי של אגודת ישראל - נחמן פרנקל.

אך מנגד הציגו בפני הרב את המצב הפוליטי שהביא להפסד של אבוטבול והסבירו זאת בכך ששלומי אמונים לא התגייסה למערכה ולכן לא הביאו את הקולות שלהם ביום הבחירות - מה שלא מצדיק את אופן החלוקה במועצה (4;4).

שר התורה, הגר"ח קנייבסקי, הורה ואמר למשה אבוטבול שלא להתפטר בשלב הזה ממועצת העיר. "אל תתפטר כעת" אמר, "ההסכם היה טעות", הרב חזר על ההוראה פעם נוספת: "אל תתפטר".

כזכור, אבוטבול הודיע כי בישיבת מועצת העיר הראשונה שתתקיים ביום שלישי הקרוב הוא צפוי להתפטר מתפקידו בעקבות הסכם מוקדם עם סיעת אגודת ישראל, בתמורה לכך שנציגם, נחמן פרנקל, ייכנס במקומו.

הגר''ח קנייבסקי בית שמש אבוטבול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד