ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
המשטרה חוקרת

הנה זה התחיל: חנוכיה יקרת ערך הושחתה

כמידי שנה, בימים בהם מקיימים יהודים ברחבי תבל, מצווה בחוץ ולא בפנים הבית, לקיים את מצוות פרסום הנס, מתעוררים אותם אנטישמיים ומנסים בדרכים שונות להתנכל ולהזיק | חנוכייה שהוצבה מחוץ לאוניברסיטת פנסילבניה הושחתה

הנה זה התחיל: חנוכיה יקרת ערך הושחתה
חנוכייה. אילוסטרציה צילום: פורטל בידספיריט

חנוכייה גדולה, שהוצבה מחוץ לאוניברסיטת המדינה של פנסילבניה, הושחתה ביום חמישי האחרון בסביבות השעה 22:00 בערב על ידי אלמונים. המנורה ניזוקה ונגרם לה נזק כספי גדול, כך דווח בכלי תקשורת בפנסילבניה.

מהנהלת האוניברסיטה נמסר בתגובה להשחתה של החנוכייה הענקית בגובה 9 רגל, "אלה סוגים של תקריות שמשפיעים על כולנו, יהודים או לא יהודים, חברי מועדון או שאינם חברי מועדון, לשנאה אין מקום בקמפוסים שלנו ובקהילות שלנו, אנחנו נעבוד יחד עם השותפים היהודיים שלנו בקמפוס כדי לחנך את הסטודנטים על הרוע באנטישמיות ומעשי שנאה אחרים".

בבוקר יום שישי כשהגיעו ראשוני הסטודנטים לבנין האוניברסיטה, הם גילו את המנורה זרוקה והרוסה, משטרה הוזעקה למקום ונפתחה חקירה, עדיין לא נעצר חשודים לחקירה ולמשטרה עדיין אין קצה חוט מי ביצע את המעשה הנפשע.

בחודשים האחרונים התגברו התקיפות האנטישמיות נגד יהודים - בעיקר חרדים, כאשר רוב רובם של המקרים מדווחים מתוך דאגה 'בחדרי חרדים', בהם, מקרים של חרדים, אשר הוכו ברחובות ניו יורק ללא פחד, גברים וילדים הוטחו אל הרצפה, חלקם נפצעו ופונו לבית חולים, וכעת עם כניסת חג החנוכה, ההתנכלויות לחנוכיות שמוצבות ברחבי ארה"ב, חוזרות על עצמן, האנטישמיים שהשנאה בוערת בקרבם לא מרתיעים את מניחי החנוכיות, והם ממשיכים למרות הכל, לקיים מצוות פרסומי ניסא בפרהסיא.

חנוכייה השחתה אנטישמיות הדלקה פנסילבניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד