י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
וכבוד עשו לו במותו

שוטרים וכבאים הצדיעו לאיש ההצלה החרדי

הרופא החרדי נחום צבי פרידמן ז"ל, שנהרג בתאונת דרכים במוצאי השבת, הובא אתמול למנוחת עולמים בקווינס, לא לפני שזכה לכבוד והוקרה על פועלו הרב למען הזולת במעשי חסד רבים שהיו לשם ודבר

שוטרים וכבאים הצדיעו לאיש ההצלה החרדי
דוקטור נחום צבי (ריצ'י) פרידמן ז"ל צילום: באדיבות המצלם

המונים, בהם שוטרים, רופאים, כבאים, מתנדבי הצלה ופראמדיקים, ליוו את איש ההצלה והרופא שנהרג בתאונה בשבת האחרונה.

אתמול התקיימה הלווייתו של ד"ר ריצ'י (נחום צבי) פרידמן ז"ל, שנהרג במוצאי שבת, בעת שצעד לביתו בלורנס שבניו יורק מבית הכנסת, ונפגע מרכב בצומת וואשינגטון ברודוויי.

אתמול נשמע בקשר המרכזי של ארגון 'הצלה' על מועד הלווייתו ומהיכן תצא ודרך איפה תעבור, הלב של מאות המתנדבים ששמעו את ההכרזה בקשר נשבר, מאחר ואין אחד שלא הכיר את איש החסד והרופא הבקי והמייעץ בתחום.

לפחות 500 מתנדבי הצלה הגיעו להלוויה, שיצאה מבאבוב בבורו פארק, משם ההלוויה המשיכה לכיוון ישיבת 'דרכי תורה' ב'פאר רקוואיי'. ומשם לבית העלמין בקווינס, שם נטמן למנוחת עולמים.

כאות כבוד והוקרה למנוח, הגיעו מתנדבי 'הצלה' עם רכביהם בשיירה בזה אחר עם צ'קלקות מופעלות, לאחר מכן גם נערך מסדר כבוד לזכרו על ידי אנשי ההצלה והכבאים הנכריים.

הדוקטור שהיה אהוב על חברי הקהילה היהודית והתנדב קרוב לשלושים שנה בארגון 'הצלה', הובהל לבית החולים המקומי לאחר שנפגע קשות ונפטר דקות ספורות לאחר הגעתו, הוא היה בן 56 בפטירתו.

דוקטור פרידמן היה במשך עשרות שנים האיש, עליו הסתמך ארגון הצלה בניו יורק בכל הנוגע לנתינת תרופות לחולים, החוק בארה"ב קובע שרק רופא יכול לאשר תרופות לחולים, והרופא החרדי היה זה שעליו הסתמכו מתנדבי ההצלה, עכשיו הם יאלצו למצוא רופא אחר שייקח על עצמו את האחריות הגדולה הזאת.

דוקטור פרידמן ז"ל, היה ממקימי ארגון הצלה "מערב מנהטן", לאחר שהיה חלק מארגון הצלה "מזרח מנהטן". לאחר מכן עבר ללורנס, שם היה מראשי ארגון ההצלה. יהי זכרו ברוך.

טרגדיה רופא הצלה לורנס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד