י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
פרסום ראשון

הדרמה נמשכת: נציג 'אגודה' לא יתמנה לסגן

הדרמה בעיר בית שמש נמשכת לאחר שסיעת 'יהדות התורה' התכנסה והצביעה ברוב קולות שלא להיכנס לקואליציה • המשמעות - סיעת אגודת ישראל לא תוכל למנות סגן מטעמה על פי החוק: "הצבעה בניגוד לעמדת הסיעה - מעשה פרישה" • 'בחדרי' עם כל הפרטים בפרסום ראשון

המכתב על רקע התכנסות חברי הסיעה
המכתב על רקע התכנסות חברי הסיעה צילום: יעקב לדרמן

הדרמה בעיר בית שמש נמשכת לאחר שסיעת 'יהדות התורה' התכנסה והצביעה ברוב קולות שלא להיכנס לקואליציה. משמעות הדבר היא שסיעת אגודת ישראל לא תוכל למנות סגן מטעמה על פי החוק.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי סיעת יהדות התורה המאוחדת התכנסה היום (שני) לישיבת סיעה - אותה "החרימו" חברי אגודת ישראל, ובמהלכה הצביעו ברוב גדול וקבעו כי יש להתנגד לכניסה לקואליציה ולמינויים שיעלו להצבעה הערב בישיבת המועצה.

כאמור, ההשלכות של הישיבה הדרמטית הן - שבאם חברי סיעת אגודת ישראל יצביעו נגד עמדת הסיעה המשותפת, הרי שהם ייחשבו כפורשים מהסיעה ולא יוכלו לקבל תפקיד סגן בשכר.

במכתב ששיגרו חברי סיעת דגל התורה לחברי אגודת ישראל נכתב בין היתר כי: "הצבעה בניגוד לעמדת הסיעה תהווה מבחינת הסיעה "מעשה פרישה" על כל המשתמע בזאת". כאשר לטענתם: "העולה מכך בין היתר כי פורש לא יוכל לכהן כסגן ראש העיר לכל הקדנציה".

בנוסף, חברי הנהלת העיר מטעם דגל התורה כתבו: "אנו רואים ערך עליון באחדות ובשלום כפי שהורו רבותינו גדולי הדור מכל העדות והחוגים, ונהיה שבעי רצון אם תראו איתנו את הדברים עין בעין".

כמו כן, פנו חברי דגל, יחד עם ראש העיר היוצא משה אבוטבול, לראש העיר הנכנסת עליזה בלוך והבהירו כי במקרה "ומי מקרב חברי הסיעה יצביע כנגד עמדת רוב חברי הסיעה, אנו נראה בדבר זה כמעשה פרישה כאמור בסעיף 125 א' לפקודת העיריות, אשר בין היתר גורר עימו סנקציות של פסילות לכהן בכהונת סגנות ראש העיר".

כזכור, הבוקר שיגרו חברי אגודת ישראל מכתב מענה לחברי דגל התורה בה הם טענו כי אין להם סמכות להתעטר בכתר זה בשעה שאין להם סמכות לזמן את חברי הסיעה לישיבת סיעה.

"אנו כבאי כח רשימת יהדות התורה המאוחדת רואים בחומרה את השימוש בבלנק הנושא את שם הרשימה והולכת הציבור שולל, והכל בכדי ליצור מהומה ופוטש תקשורתי על נציגים הנשמעים לדעת רבותיהם", נכתב.

חברי אגודת ישראל הוסיפו: "מובהר בזאת כי יהדות התורה איננה סיעה אלא רשימת מועמדים, רשימת "יהדות התורה המאוחדת אגדות ישראל - דגל התורה" הינה רשימת מועמדים משותפת למועצת העיר, המאגדת שלושה סיעות במועצה היוצאת, שהם: אגודת ישראל, כלל חסידי וקהילות ירושלים ודגל התורה, בא כח סיעת 'אגודת ישראל' ".

יצוין כי אמש חשף 'בחדרי חרדים' כי שר התורה, הגר"ח קנייבסקי, הורה לראש עיריית בית שמש היוצא, משה אבוטבול, שלא להתפטר בשלב הזה ממועצת העיר, למרות הסיכום המוקדם עם סיעת אגודת ישראל.

"אל תתפטר כעת" אמר הגר"ח לאבוטבול, "ההסכם היה טעות". הרב חזר על ההוראה פעם נוספת: "אל תתפטר".

כזכור, אבוטבול הודיע כי בישיבת מועצת העיר הראשונה שתתקיים מחר (שלישי), הוא צפוי להתפטר מתפקידו בעקבות הסכם מוקדם עם סיעת אגודת ישראל, בתמורה לכך שנציגם, נחמן פרנקל, ייכנס במקומו.

בית שמש אגודת ישראל יהדות התורה קואליציה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד