ט' ניסן התשפ"ד
17.04.2024
"התוקפים רוצים להפחיד - הם לא יצליחו"

בית הכנסת הותקף עם פטיש • בקהילה נחושים: נדליק נרות חנוכה

אלמונים התנפלו עם פטיש על בית הכנסת האירופי, בהמשך לסדרה ארוכה של התנכלויות ומתקפות על הקהילה היהודית • רב בית הכנסת מביע נחישות, ומצהיר כי אין בכוונתו לבטל את הדלקת נרות חנוכה המסורתית, למרות שמדובר "בפעם הראשונה שאני מודאג לשלומי ולשלום משפחתי"

תמונת אילוסטרציה
תמונת אילוסטרציה צילום: באדיבות המצלם

חשש בעיר האירופית: לאחר סדרה ארוכה של אירועים אנטישמיים לאחרונה, ניפצו אלמונים בשבת קודש את שמשת בית כנסת, באמצעות פטיש.

חלון בית הכנסת של חב"ד בבאזל שבשוויץ נופץ בפטיש ביום שבת בבוקר, כך דיווח אתר החדשות BZ Basel.

על פי הדיווח, השמשה השבורה התגלתה בשבת בבוקר, כאשר המתפללים הגיעו לתפילת השבת.

"אני גר בבאזל כבר 16 שנה. זו הפעם הראשונה שאני מודאג לגבי עצמי ולמשפחתי", כל אמר הרב זלמן ווישדסקי מחב"ד לאתר BZ. "כרגע אין חשודים שנעצרו", כך נמסר מהפרקליטות של באזל. החלון של הבית כנסת היה היחיד שנופץ, כך שהתוקפים ידעו לאן הם מכוונים.

התקרית האחרונה מגיעה לאחר שבחודש שעבר הושחת איטליז כשר בבאזל ארבע פעמים. הרב ווישדסקי אמר כי חב"ד לא תבטל את טקס הדלקת נרות החנוכה הציבורית שתתקיים ביום שלישי.

"אנחנו עדיין נקיים את טקס הדלקת נרות של חנוכה בכיכר השוק, התוקפים רוצים להפחיד אותנו, אבל הם לא יצליחו", אמר. הרב אוסיף כי "אני רוצה שיגיעו כמה שיותר אנשים, כדי שהקהילה תרגיש סולידריות".

סגן ומ"מ יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית, יעקב חגואל, מסר בתגובה: "באנו חושך לגרש. מדובר על אירוע חמור של פורעים אנטישמים שניסו לחבל דווקא בחג החנוכה, חג האור והסמליות היהודית. האירוע התרחש בבית כנסת לא רחוק מהמקום שבו חזה בנימין זאב הרצל את מדינת היהודים".

לדבריו של חגואל: "אותם פורעים מנסים לשבש את החג היהודי העתיק ולא יצליחו בכך. אני מחזק את תושבי באזל שימשיכו בשמחת החג הנפלא הזה וקורא לממשלת שוויץ למגר אלימות אנטישמית זו, למען ביטחון יהודי באזל בפרט ושוויץ בכלל".

אנטישמיות שוויץ חב"ד נרות חנוכה הדלקת נרות חנוכה בית כנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד