י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"משרד הביטחון מסרב להגיב"

ישראלים נתבעים: סייעתם לרצח ח'אשוקג'י

חברו של העיתונאי הסעודי שרציחתו עומדת בחודשים האחרונים במרכז תשומת הלב העולמית הגיש תביעה כנגד חברה ישראלית, אשר לדבריו סיפקה לערב הסעודית תוכנות ריגול מתקדמות שסייעו לרצח

ישראלים נתבעים: סייעתם לרצח ח'אשוקג'י

חברו של העיתונאי הסעודי שנעלם ונרצח על ידי סוכנים סעודים, הגיש תביעה נגד חברת מעקב ישראלית. זאת, בטענה שתוכנות הריגול המתוחכמות שלה סייעו להריגתו של העיתונאי הסעודי ג'מאל אחמד ח'אשוקג'י, שנעלם ב-2 באוקטובר לאחר שנכנס לקונסוליה הסעודית באיסטנבול שם נרצח.

הוושינגטון פוסט מדווח, כי התביעה הוגשה אתמול בבית משפט בתל אביב, וכי בשל הזעזוע הבינלאומי על הריגתו של העיתונאי, התביעה עשויה לקבל פרסום גדול על החברה ועל משרד הביטחון, שמאשר את הייצוא של טכנולוגיית המעקב.

החברה מצידה כינתה את התביעה "מופרכת לחלוטין", וטענה כי "אין ראיות כי הטכנולוגיה של החברה היתה בשימוש". עוד דווח, כי "משרד הביטחון הישראלי סירב להגיב על מדיניות הייצוא שלו".

בכתב התביעה טוען עומר עבדול עזיז, מבקר חריף של בית המלוכה הסעודית ותושב קנדה, שם קיבל מקלט מדיני, סיפר כי היה חבר של ג'אמל, ועבד אתו בפרויקט שנועד לרסן את אנשי בית המלוכה ברשתות החברתיות. לטענת התובע, הסעודים כעסו על הקשר בינו לבין ג'אמל, וחיפשו דרך להרוג אותו, וציוד המעקב של החברה הישראלית עזר לסעודים. טענה שאותה מכחישה החברה הישראלית בתוקף.

ב-2 באוקטובר 2018 נכנס ח'אשוקג'י, נודע כמבקר חריף של מדיניותו של יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן, לקונסוליה הסעודית באיסטנבול שבטורקיה על מנת לטפל במסמכי הגירושין שלו כדי להינשא בשנית. ארוסתו חדיג'ה ג'נקיז, שהמתינה לו בחוץ, התלוננה לאחר מספר שעות כי ח'אשוקג'י לא יצא מהקונסוליה.

שר הפנים של סעודיה הכחיש בתחילה את ההאשמות כלפי סעודיה, אך ב-19 באוקטובר פרסם משרד החוץ הסעודי הצהרה כי ח'אשוקג'י נהרג בקטטה בקונסוליה, וכי המעורבים בדבר ניסו להסתיר זאת.

סעודיה נסיך סעודי משרד הביטחון מעקב איסטנבול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד