י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
רפורמת הכשרות בצה"ל

לפחות מחצית מהמשגיחות התגלו כחילוניות

לפחות מחצית מהבנות אשר הגישו מועמדות לשרת כמשגיחות כשרות בצה"ל התגלו כחילוניות | ביקורת חריפה על גיוס משגיחות הכשרות בקרב רבנים צבאיים - הרב רמי ראב"ד: "לא תיהיה כשרות בצה"ל" | ארגון ליב"ה: "חוסר אחריות וחוסר הגיון"  

לפחות מחצית מהמשגיחות התגלו כחילוניות
מאכלים צילום: יח"צ

לפחות מחצית מהבנות אשר הגישו מועמדות למשגיחות כשרות בצה"ל התגלו כחילוניות.

רבנים צבאיים במילואים חשפו, כי לפחות 7 מתוך 14 בנות שניגשו להתקבל כמשגיחות כשרות בצה"ל התגלו כחילוניות, כך דיווח הכתב הצבאי מנדי ריזל ברדיו 'קול ברמה'.

בתגובה לפרסומים, הגיבו בצה"ל כי כלל הבנות המגיעות לקורס עומדות בתנאים שקבע הצבא, "החודש עתידות להתגייס לטירונות, בנות המיועדות לתפקיד משגיחות כשרות. בסיום הטירונות ייפתח הקורס על פי המכסה שנקבעה בצה״ל. ההכשרה תתקיים במהלך חודש ינואר בבה״ד 11. כלל הבנות אשר מגיעות לקורס עומדות בתנאים שקבע הצבא".

הרב סא"ל במיל' רמי ראב"ד, רב חיל האוויר לשעבר, טען בראיון לתחנת הרדיו כי המהלך יהרוס את הכשרות בצה"ל: "אם משגיחות הכשרות יכנסו לשירות, לא תהיה כשרות בצה״ל. לגברים קשה להתמודד עם התפקיד, לבנות עוד הרבה יותר" הסביר הרב ראב"ד את המורכבות.

בתגובה לפרסום, תקף אורן הניג ממרכז ליב"ה את המהלך ואמר כי "מדובר בצעד חמור ובתקדים מסוכן. הרבנות הצבאית בעצם הסכמתה בעל כורחה לפתיחת המסלול הזה, מעודדת בפועל את גיוס הבנות לצה"ל, ובמובהק בנות דתיות שהתפקיד מיועד להן, וזה כידוע, כנגד פסיקת הרבנות הראשית, בניגוד לעמדת הרבנות הצבאית עצמה ובניגוד לרוב מוחלט של רבני הציונות הדתית".

לדבריו, "להכניס בנות לתפקיד שכל מי ששירת בצה"ל מכיר את האווירה הלא-צנועה שקיימת שם אפילו יותר מיחידות אחרות בצה"ל זה חוסר אחריות משווע והתירוץ כאילו הן ישרתו במטבחים אזרחיים לא מרגיע בכלל כיוון שאף אחד לא יכול לשלוט על תהליכי השיבוץ בצה"ל לאורך זמן. ובפן השני, כפי שנאמר על ידי רבנים צבאיים בכירים זה יהרוס את הכשרות בצה"ל. אנו קוראים לרבנות הצבאית להתעשת ולעצור את המהלך חסר האחריות וחסר ההיגיון הזה."

נזכיר, כי לפני מספר ימים נחשף בגל"צ כי בהוראת ראש אכ"א האלוף מוטי אלמוז, יגויסו לראשונה בנות המיועדות למלא תפקיד של משגיחות כשרות בצה"ל, הבנות צפויות לעבור קורס ולהשתבץ ביחידות צה"ל השונות.

משגיחות כשרות צה"ל חילוניות הרבנות הצבאית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד