י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
כך פעלה השיטה

הצלחה במבחן תיאוריה תמורת אלפי שקלים

אדם שפעל בדרך מתוחכמת להעביר נבחני תיאוריה בהצלחה, תמורת אלפי שקלים ובאמצעות מצלמה ואוזנייה שהתקין עליהם, נעצר על ידי המשטרה סמוך למשרד הרישוי בירושלים • כך פעלה השיטה

הצלחה במבחן תיאוריה תמורת אלפי שקלים
אמצעים טכנולוגיים בהם השתמש החשוד צילום: דוברות המשטרה

משטרת ישראל תפסה חשוד וברשותו אמצעים טכנולוגיים זעירים, טפסים וחותמות מזויפים של משרד הרישוי - נחשפה שיטת פעולה שסייעה בהונאה לניגשים למבחן התיאוריה לעבור אותו בקלות תמורת כמה אלפי שקלים.

אתמול (שני), התקבל במשטרה מידע, לפיו בסמוך למשרד הרישוי בירושלים, ישנו אדם הנמצא ברכבו, וככל הנראה מסייע לניגשים למבחן התיאוריה לעבור אותו בהצלחה.

בלשי המשטרה שמיד נערכו בפעילות מבצעית, הצליחו תוך זמן קצר לאתר את החשוד בשנות ה-30 מהדרום, ובחיפוש שערכו ברכבו תפסו אמצעים טכנולוגיים זעירים וסמויים בעלי יכולת שידור לטווח רחוק כגון מצלמה ואוזניה. עוד נתפסו טפסים של משרד הרישוי שעפ"י החשד מזויפים וכן חותמות הנושאות את שמו של משרד הרישוי ככל הנראה מזויפות אף הן.

חקירתו של החשוד במשטרה, חשפה את השיטה בה על פי החשד פעל החשוד, שככל הנראה פנה לעשרות אנשים שביקשו לגשת למבחני תיאוריה והציע להם עבור תשלום של כמה אלפי שקלים 'סיוע' לעבור בהצלחה את המבחן.

כך פעלה השיטה: על פי החשד, צייד החשוד את אותו 'מבקש השירות' בטופס ועליו חותמת (מזויפים) המקנים לאותו אדם 'אישור' להיבחן במבחן התיאוריה בעל פה. עוד היה מצייד אותו במצלמת גוף, מיקרופון ואוזניה זעירים, באמצעותם על פי החשד היה מסייע לו לענות את התשובות הנכונות ולעבור בהצלחה את המבחן.

החשוד נחקר בחשד לשימוש במסמך מזויף, זיוף בכוונה לקבל דבר, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות ולפני זמן קצר בית המשפט האריך את מעצרו עד ליום ראשון הבא. חקירת המשטרה נמשכת לאיתור מעורבים נוספים.

במשטרה מציינים, אלו שהשתמשו בשירותיו של החשוד, נושאים באחריות פלילית שלצידה עונש מאסר, וגם כנגדם תפעל המשטרה ביד קשה ובלתי מתפשרת למיצוי מלוא הדין.

"מבחן התיאוריה הנו אחד השלבים החשובים והקריטיים אותו נהג צריך לעבור בהצלחה במטרה לקבל רישיון נהיגה כחוק" נמסר במשטרה. "אדם העוקף את שלב הלימוד ובתחבולות עובר את המבחן החשוב, עלול במעשיו להוות סכנה ממשית לחייו ולחיי ציבור משתמשי הדרך." ציינו הבוקר במשטרה.

מבחנים בעל פה תיאוריה משרד הרישוי מסמכים מזויפים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד