ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
שַׁאֲלִי שְׂרוּפָה בָּאֵשׁ

בית הכנסת עלה באש מהחנוכייה: 7 ספרי תורה נשרפו

עדיין לא ברור כיצד קרה. בית הכנסת המפורסם בקייפטאון שבדרום אפריקה עלה הלילה (רביעי) באש וניזוק קשות. למרבה הצער, שבעה ספרי תורה נשרפו כליל ועשרות ספרי קודש ניזוקו, אולם בחסדי שמים אין נפגעים בנפש • המשטרה חוקרת וההערכה היא שהתלקחה מנרות חנוכה

  • כ"ז כסלו התשע"ט
בית הכנסת עלה באש מהחנוכייה: 7 ספרי תורה נשרפו
השריפה בבית הכנסת מורשה בדרום אפריקה צילום: באדיבות המצלם

שריפה אדירה פרצה אמש (שלישי) בבית הכנסת 'מורשה' בסי פוינט, קייפטאון, שבדרום אפריקה - התוצאה קשה מנשוא. שבעה ספרי תורה נשרפו כליל.

למרבה הנס, לא היו נפגעים בנפש, אולם כאמור, נזק כבד נגרם לבית הכנסת, שבעה ספרי תורה נשרפו בלהבות הענק, עשרות ספרים וטליתות הוצאו מבית הכנסת לאחר שניזוקו, את הטליתות תלו מתפללי בית הכנסת על מתקני ייבוש, לאחר שנרטבו ממימי הכיבוי.

עד ראיה סיפר כי "דמעות זלגו מפני האנשים, תוך שהם יוצרים שרשרת אנושית, כדי לנסות להציל ספרי קודש מבית הכנסת הבוער. מיד כשנודע על שריפת שבעת ספרי התורה, רב בית הכנסת אמר קדיש".

חלק מספרי התורה שנשרפו. (באדיבות המצלם)

הרב סאם סורגוד, רב בית הכנסת, פרסם הודעה מיוחדת אחרי השריפה, בה אמר, "קהילה יקרה, כנראה שמעתם את החדשות הנוראות על האש בבית הכנסת הערב, כולם בסדר, ולמרות הנזק המשמעותי מאד, את כל מה שנשרף אפשר לחדש, בשלב זה אנחנו צריכים תפילות ומצוות, אבל יהיה צורך בהרבה כוחות בימים ובחודשים הבאים, אנו נעדכן את חברי הקהילה בדרכי ההתמודדות וההתקדמות".

תיאו ליין, דובר כיבוי והצלה של קייפ טאון אמר, בסביבות השעה 23:00 פרצה שריפה בבית הכנסת, עשרים ושניים כבאים, ארבעה רכבי כיבוי אש, ורכבי הצלה וסיוע נוספים הגיעו במהירות למקום וכיבו את האש האדירה".

מועצת הקהילה היהודית פירסמה הודעה ותודה גדולה לאנשי כיבוי האש, על "גבורתם הגדולה כשהם נלחמו בלהבות הגדולות, ועשו כל מאמץ כדי להציל את כל ספרי הקודש וחפצי הדת האחרים".

על פי הדיווח באתר Yeshiva world news, בית הכנסת פרסם הודעה לאחר שהאש כובתה, בה נאמר, "אנא הצטרפו אלינו למניין שחרית בשעה 6:30, מחוץ לבית הכנסת האהוב, בואו נעמוד יחד כקהילה, נאחל שהאור של חנוכה יאיר את החושך הנורא הזה".

משטרת דרום אפריקה חוקרת את אירוע השריפה הגדולה, על פי חקירה ראשונית האש לא הוצתה בכוונה וההערכה היא כי היא פרצה כתוצאה מנרות חנוכה שהודלקו בבית הכנסת.

שריפת ספרי תורה מורשה שריפת בית כנסת דרום אפריקה נרות חנוכה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד