י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
הקרב בביתר מחריף

'דגל התורה' תובעת בדין תורה: הפרה גסה

נקמת ביתר בגלל בית שמש, מגיעה לידי תביעה בדין תורה. יו"ר 'דגל התורה' בביתר דודי זלץ שלא מונה לסגן בשכר, פנה לבד"ץ ביתר עילית, שיורו לראש העיר מאיר רובינשטיין לקיים את ההסכם הקואליציוני שנחתם עמו לאלתר | 'בחדרי חרדים' עם המכתב המלא לביה"ד בפרסום ראשון

'דגל התורה' תובעת בדין תורה: הפרה גסה
דודי זלץ ומאיר רובינשטיין צילום: יעקב לדרמן ואהרן קרון, פלאש 90

זלץ נגד רובינשטיין: הרוחות בעיר ביתר סוערות, מאז שביום שלישי החולף הודיע ראש העיר מאיר רובינשטיין, כי הוא לא מתכוון למנות את דודי זלץ יו"ר 'דגל התורה' בעיר לסגן בשכר, וזאת לאחר ש'דגל התורה' תוקעת את מינוי הסגן של אגודת ישראל בעיר בית שמש.

אלא של'בחדרי חרדים' נודע כי הקרב בין זלץ לרובינשטיין מחריף, לאחר ש'דגל התורה' תובעת את ראש העיר לדין תורה, מאחר ולטענתם הוא מפר את ההסכם ביניהם באופן בוטה, כאשר זלץ מבקש מבית דין צדק בביתר עילית, להורות לרובינשטיין לקיים את ההסכם לאלתר.

בכתב תביעה ששיגרה סיעת 'דגל התורה' לבית הדין בביתר עילית והגיע לידי 'בחדרי חרדים', מסופר קודם על השתלשלות האירועים, שהובילו למשבר: "ביום ט"ו בחשוון תשע"ט חתם מאיר רובינשטיין, בתפקידו כיושב ראש אגודת ישראל - ביתר עילית, בכתב ידו על הסכם מחייב מול דגל התורה - ביתר עילית", כאשר 'דגל' מציגים את הסיכומים בהם: סגן בשכר, תיק החינוך, תיק עירובין ומקוואות ועוד.

"בהתאם להסכם", מציינים ב'דגל התורה', "יישמה דגל התורה - המקומית והארצית, את חלקה במלואו בהסכם, הצהירה שוב ושוב על תמיכה בנתבע לראשות העיר באופנים רבים שנפרט בזה, וראיות להם מצורפים כאן למראה עיני בית הדין: במכתב רשמי שפרסמה מועצת גדולי התורה של דגה"ת".

ב'דגל' מזכירים כי, "בכנס אלפים שנערך בעיר בראשותו של רשכבה"ג מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי שליט"א, בו הוזמן הנתבע אל הבמה, ויושב ראש דגל התורה הארצית, ח"כ הרב משה גפני, הצהיר בנוכחות מרן שר התורה ובפני האלפים כי גדולי התורה והמפלגה תומכים בנתבע וקוראים להצביע עבורו לראשות העיר".

ב'דגל' מוסיפים ומציינים את ניצחונו של ראש העיר והכפלת כוחה של 'דגל התורה' בעיר שלטענתם באו אודות ל"פעילותה של דגל התורה הארצית והמקומית, שכללה כאמור התגייסות נרחבת, למען הנתבע, לא נעשתה אלא על בסיס ההסכם שעליו חתם הנתבע".

"בשלב הבא הודיע הנתבע לתובעת כי בכוונתו לקיים ישיבת מועצה, ובה לקיים באופן את התחייבותו, ולמנות את נציג התובעת לסגן ראש העיר בשכר, תוך הבטחה כי יתר הפרטים הנכללים בהסכם יקויימו במלואם בשלב הבא ובתוך שבועות ספורים", מציינים עוד. כשלראיה הם מביאים בפני בית הדין את הזימון שהפיצו לחברי המועצה, בה הצהיר רובינשטיין כי בכוונתו למנות סגנים.

"בפועל", מאשימים ב'דגל', "כאשר כונסה הישיבה, חזר בו הנתבע לפתע והעלה בפני חברי המועצה הצעה למנות רק את נציג סיעת ש"ס למ"מ וסגן ראש העיר, תוך התעלמות בוטה מהתובעת ומההסכם בין הצדדים".

התנועה הליטאית תוקפת בכתב התביעה לבית הדין שהגיע לידי 'בחדרי חרדים', את ראש העיר וטוענים כי "מדובר בהפרה גסה של ההסכם אשר נחתם בין הצדדים, כשהנתבע, וגורמים המזוהים עמו, מספקים כתירוץ לאופן התנהלותם זה, טיעון תמוה שלפיו השפלה פוליטית שספגו לדבריהם בערים אחרות מצד גורמים כאלו ואחרים. למותר לציין כי ההסכם שנחתם בין הצדדים, ושאת חלקה בו מילאה כאמור התובעת במלואה, לא כלל התניה כלשהי הקשורה לערים אחרות, או לכל מאבק פוליטי אחר שאיננו קשור לעיר".

"לפני חתימתו ציין הנתבע כי הוא חותם "לכבוד אחדות עירנו המעטירה ולכבודם של בני התורה היק' בעירנו". אין ספק בכך שהתעלמות ממפלגה המייצגת את ציבור הבוחרים השני בגודלו בעיר אינה מסייעת באופן כלשהו לאחדות עירנו המעטירה, ואף מאיימת לנסות ולפגוע בה – תרחיש שממנו מעוניינת התובעת להימנע בכל מחיר, מה שגרם לה להוביל לפני הבחירות את חתימת ההסכם, שאפשרה את התמיכה בנתבע בבחירות", נכתב.

ב'דגל' חותמים את הפנייה לבית הדין, בטענה כי "הפרת ההסכם החתום והזלזול בנציגם של בני התורה בוודאי גם שאינם מכבדים את בני התורה היקרים". ולשם כך פונים לבית הדין בדרישה "להורות לנתבע (מאיר רובינשטיין א.ק.) על פי דין תורה, לקיים לאלתר את ההסכם שעליו חתם בכתב ידו כפי שמצו"ב כאמור, ללא כל שיהוי ועיכוב בתירוצים כאלו ואחרים".

המכתב המלא:

 

דודי זלץ מאיר רובינשטיין ביתר עילית דגל התורה שלומי אמונים סגן בשכר דין תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד