י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
הסערה חוזרת? > מבחן ראשון

העירייה מבקשת לאשר את מתווה הכותל ללא רוב חרדי

בעיריית ירושלים מעבירים את הסמכויות לאישור מתווה הכותל לידי הועדה המחוזית, בהיעדר רוב חרדי שימנע חרפה ליד שריד בית מקדשנו | מנכ"ל העירייה שיגר מכתב: "לא יהיה זה נכון כי רשות הרישוי המקומית תזדקק לבקשה ותאשר אותו" זאת כי המקום "בעל רגישות"

העירייה מבקשת לאשר את מתווה הכותל ללא רוב חרדי
הכותל הרפורמי צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

צעד נוסף בדרך לאישור מתחם הכותל הרפורמי מחדש: לאחר שסמכויות מתווה הכותל עברו מידיה של השרה מירי רגב לידי ראש הממשלה, ובעקבות החשש כי הוועדה המקומית בירושלים תעכב את אישור התב"ע של מחתם הכותל הרפורמי, בעיריית ירושלים מעבירים את הסמכויות לידי הועדה המחוזית.

לידי 'בחדרי חרדים' הגיע מסמך פנימי ששיגר מנכ"ל עיריית ירושלים אמנון מרחב למזכיר הממשלה, במענה לבקשה לחדש את האישורים במתחם הכותל הרפורמי, בו הוא מבקש להפקיע את הסמכות מידי הוועדה המקומית, שם מחזיקים החרדים ברוב.

על פי המכתב שמתפרסם כאן לראשונה, כותב מנכ"ל העירייה כי "לאחר מחשבה עמוקה והיוועצות שקיימי ראש העיר היוצא, מר ניר ברקת, וראש העיר הנכנס, מר משה ליאון התגבשה העמדה כי לעת הזו לא יהיה זה נכון כי רשות הרישוי המקומית תזדקק לבקשה ותאשר אותו".

בין הסיבות שמפרט המנכ"ל ניתן למצוא סיבה כי המקום "בעל רגישות גבוהה מכל הבחינות" כך שלטענתו "הבניה במקום לוותה במחלוקות עמוקות וקשות, תכנוניות, לאומיות ובין לאומיות, במקום כה רגיש בנושא כה רגיש, רווי מחלוקות ומורכבויות" תוך שהם פונים "יהיה זה נכון שהגורם שיידון בבקשה להיתרי הבנייה, יהיה גורם תכנון ממלכתי - לאומי ולא גורם מקומי".

בעקבות הדרישה, פנה בימים האחרונים הרצל בן ארי, מנכ"ל פיתוח הרובע היהודי, בפנייה רשמית ליו"ר הועדה המחוזית בדרישה להביא לאישור מחדש את התב"ע של מתחם הכותל הדרומי, הידוע בכנויו הכותל הרפורמי.

נציין כי המהלכים הללו מגיעים כמענה לעתירה בבג"ץ בטענה כי הכותל הרפורמי הוא שטח אינו חוקי, כאשר במהלך החודשים האחרונים סירבה השרה מירי רגב לפנות לוועדה המקומית לאשר את המתחם מחדש ובעקבותיו העביר נתניהו את הסמכויות לאישור שיפוץ מבני דת עתיקים לידיו.

כעת, בסיעות קיים חשש כי המהלך ייבלם בועדה המקומית על ידי הרוב החרדי נגנזה לאחר שמנכ"ל העירייה מעביר את הסמכויות לוועדה בה אין רוב חרדי.

כעת, לאחר שנראה כי בכוונת ראש הממשלה לקדם שוב את מתווה הכותל למרות התנגדותן של הסיעות החרדיות, מעניין לעקוב כיצד ינהגו בסיעות החרדיות והאם יפעלו למנוע את אישור הקמת הכותל הרפורמי או שמא יסרבו להתייחס לנושא.

מתווה הכותל עיריית ירושלים אמנון מרחב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד