י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
לאחר שש עתירות

ערעור המתמחים: בג"צ דחה חלקית את העתירה

בית המשפט העליון קיבל חלקית את ערעור המתמחים, וקבע כי יש לקבל את טענת עו"ד ד"ר וינרוט לאשר עוד תשובה כנכונה

ערעור המתמחים: בג"צ דחה חלקית את העתירה
בג"צ צילום: פלאש 90

בדיון שהתקיים אתמול בנושא בחינת לשכת עורכי הדין ואשר פסק הדין לגביו פורסם הבוקר, נדון הערעור בנוגע לשאלות שונות בבחינה. בית המשפט העליון קיבל את הערעור באופן חלקי וקבע ביחס לאחת השאלות, כי יש לקבל את החלופה שהוצעה כנכונה על ידי חלק מהמערערים.

עוה"ד ד"ר יחיאל וינרוט, ליאב איינס, ואושר רובינגר ממשרד ד"ר י. וינרוט ושות' שיצגו חלק מהמערערים מסרו בתגובה: "אנו מברכים על כך שבית המשפט העליון קיבל את הערעור שהגשנו, גם אם באופן חלקי, ובכך אימץ את עמדתנו, בעקבות כך עברו מתמחים נוספים את בחינת ההסמכה. עם זאת, לטעמנו, לנוכח טענות המערערים, היה מקום להתערב בשאלות נוספות, וזאת גם אם מביאים בחשבון שהתערבות בשיקול הדעת של הלשכה אינה דבר שבשגרה."

הדיון בערעור מגיע לאחר שש עתירות לבית המשפט המחוזי בירושלים בנושא אחוזי המעבר הנמוכים משמעותית שנרשמו בבחינות הלשכה האחרונות, אשר נדחו ברובן. בשל כך, פנתה קבוצת עותרים למשרד ד"ר י. וינרוט ושות', בבקשה שיגיש בשמה את הערעור. עוה"ד דוד יצחק ומירית שלו ממשרד קסוטו ושות', ייצגו את לשכת עורכי הדין והוועדה הבוחנת.

השופט מני מזוז הבהיר כי בית המשפט צריך "למשוך ידו מהעיסוק בתוכנן של שאלות ותשובות בבחינות ולהימנע מלרדת לזירה זו" שנמצאת בסמכות הוועדה הבוחנת (שכזכור גם היא כוללת שלושה שופטים מכהנים).

לצד ההחלטה על שינוי השאלה קיבל בית המשפט את ערעור הועדה הבוחנת והלשכה ביחס למטלת הכתיבה, וקבע כי בבדיקת מטלת הכתיבה אין צורך בהנמקה פרטנית לכל בחינה מאחר ואין צורך לבדוק מחדש מטלות כתיבה של נבחנים שלא ערערו על הציון שקיבלו. בית המשפט קבע כי לא יבדוק מטלות כתיבה במקום הוועדה, וכי הוועדה אינה צריכה לפרסם את העקרונות שניתנים לבוחנים לניקוד מטלת הכתיבה.

לשכת עורכי הדין עתירה לבית משפט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד