י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

הוותיקן אישר- 'קדמת עדן' תבנה בבית שמש

חברת 'קדמת עדן' קיבלה אישור סופי ובלעדי מהוותיקן על זכויותיה בקרקעות בבית שמש במתחם בית ג'מאל • בכך תמה סאגה משפטית ארוכה וסבוכה שמנעה בניית אלפי יחידות דיור לרווחת הציבור החרדי ברמת בית שמש • שיווק הדירות על ידי החברה יחל בקרוב

הוותיקן אישר- 'קדמת עדן' תבנה בבית שמש
עיריית בית שמש צילום: יעקב לדרמן, פלאש 90

בשורה טובה לציבור החרדי: אלפי יחידות דיור ברמת בית שמש, ייצאו בקרוב לשיווק, לאחר שנתקעו שנים בהליך משפטי סבוך ומיותר וכעת עם אישור הוותיקן - מגיע לקיצו.

חברת 'קדמת עדן' שטענה כל השנים על זכויות בקרקע, ונקלעה שלא באשמתה להליכים פתלתלים שביקשו למנוע ממנה את התחלת השיווק והבנייה. כעת קיבלה אישור סופי מהגורמים הרשמיים בוותיקן ברומא – להם שייכת הקרקע, כי היא בעלת הזכויות היחידה והבלעדית.

במסמך מפורט ומיוחד, הודיע הוותיקן לסניף המקומי – המסדר בבית שמש, כי הוא מאפשר לה להעביר את הזכויות בקרקע באופן בלעדי לחברת 'קדמת עדן'. עוד נכתב במסמך כי הוותיקן הודיע על כך לכל הרשויות במדינה הפועלים בנידון ואימצה את החלטת בג"ץ .

המסמך המפורט יוגש בשבוע הקרוב לבית המשפט, שכבר קבע בעבר כי הזכויות במתחם שייכות ל'קדמת עדן', אולם כדי למנוע כל עיכוב נוסף,  הושג האישור הברור והחד משמעי מהוותיקן עם ההודעה לכל הרשויות כי הקרקע שייכת אך ורק לחברת 'קדמת עדן', ומלוא הזכויות שייכות לה.

האישור מהוותיקן- קרדיט: יח"צ

עו"ד דוד שומרון שליווה את העיסקה במשך שנים ארוכות, כותב במסמך מיוחד שהגיש לבית המשפט, לקראת הדיון בשבוע הקרוב, כי גם לולא האישור מהוותיקן הרי שהזכויות בקרקע שייכות אך ורק לחברת 'קדמת עדן', אולם משהאישור התקבל, אין לאף גורם אחר כל זכות או טענה בזכויות. עו"ד שמרון מגבה את טענותיו בהחלטת בג"ץ שקבעה כי חברת 'קדמת עדן', מילאה את התנאים הדרושים לעסקה.

כמה אילי הון חרדים כבר ביקשו להצטרף לעסקה ברמת בית שמש כשותפים עם 'קדמת עדן'. מדובר בזכויות לכמעט חמשת אלפי יחידות דיור בעיר.

יובהר כי עוד בשנת 04', חברת 'קדמת עדן', חתמה חוזה עם המסדר המקומי, אולם לימים היו מי שניסו לחבל בהסכם בטענות שונות ומשונות ולגרום לאנדרלמוסיה משפטית, שבעקבותיה נמנעה הרווחה מהציבור החרדי בעיר. אך כאמור כעת אליבא דכל המעורבים בעניין הזכויות יישארו בחברת 'קדמת עדן', והציבור החרדי יוכל להנות מבנייה איכותית במקום מבוקש.

בית שמש נדל''ן וותיקן בניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד