ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
חשיפת 'בחדרי':

ב'אגודה' זועמים: "מנסים להוליך שולל. שימוש ציני ברבנים"

לאחר ש'בחדרי חרדים' חשף כי רבנים ב'אגודת ישראל' בבית שמש חתמו על קריאתו של הרב נתן קופשיץ שמביע חשש מענייני הדת בקואליציה הנוכחית, בסיעה החסידית יוצאים למתקפה

 ב'אגודה' זועמים: "מנסים להוליך שולל. שימוש ציני ברבנים"
ח"כ מאיר פרוש צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לאחר ש'בחדרי חרדים' חשף כי רבנים ב'אגודת ישראל' בבית שמש חתמו על קריאתו של הרב נתן קופשיץ שמביע חשש מענייני הדת בקואליציה הנוכחית, בסיעה החסידית יוצאים למתקפה.

בהודעה השיבו לטענות שהציגו הרבנים במכתבם ומסרו כי, "סיעת אגודת ישראל חתמה על הסכם קואליציוני עם ראש העיר בלוך לשמירה על הסטטוס קוו בבית שמש ולמען צרכי הקהילות וזאת בהכוונת מרנן ורבנן שליט"א".

"יש לראות בחומרה התנהלות גורמים מסויימים המנסים להוליך שולל את הציבור בכותרות שווא תוך שימוש ציני ברבנים ובציבור, בהחתמת הרבנים שמבקשים לדאוג לצרכי הדת, ולא על התנגדות לכניסה לקואליציה", הוסיפו ותקפו את יוזמי המכתב".

"יובהר", ציינו עוד בסיעת אגו"י בבית שמש כי, "סיעת אגו"י כפופים לשרי התורה והחסידות מועצגה”ת שליט”א ופועלת עפ”י הוראותם".

כזכור, 'בחדרי חרדים' חשף כי, לאחר שב'דגל התורה' נותרו באופוזיציה בזמן שחבריהם ב'אגודת ישראל' דווקא נכנסו לתוכה, רבני קהילות חסידיות בעיר חתמו בשעות האחרונות על מכתב המתריע מפני סכנות הנוגעות לאידישקייט שמתכוונת ראש העיר הנבחרת לחולל בעיר, מהלך שעלול לאלץ את חברי 'אגודת ישראל' לוותר על השלל המרשים שהשיגו במו"מ הקואליציוני.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי עקב טענות שהועלו בימים האחרונים על שולחנם של רבני העיר, בדמות פגיעה באידישקייט, חתמו כמה רבנים מהמגזר החסידי על מכתבו של הגר"נ קופשיץ בעניין אי הכניסה לקואליציה של ראש העיר עליזה בלוך.

במרכז הטענות עומדות סתירות שהתגלו בין ההסכם הקואליציוני שנחתם עם 'אגודת ישראל' האמור לשמור על הסטטוס קוו בענייני היהדות בעיר, לבין ההסכמים הקואליציוניים שחתמה ראש העיר עם שאר המפלגות בעיר, המאפשרים לשנות את המדיניות בכל הנוגע למועצה הדתית בעיר, כך נודע ל'בחדרי חרדים'.

במכתב שחתומים עליו גם רבני קהילות החסידים, הם קוראים שלא להיות חלק מהקואליציה של בלוך עד שענייני האידישקייט יוסדרו לשביעות רצונם של רבני העיר החסידיים והליטאים כאחד.

חילוקי הדעות שהועלו בפני הרבנים והוצגו בפני 'בחדרי חרדים' כעובדות מוכחות, הם למשל שבהסכם עם 'הבית היהודי' נכתב: "1.1 עד ליום 3.2.19 תמונה מועצה דתית חדשה ובכלל זה ייבחרו ע"י המועצה הדתית החדשה יו"ר וגזבר שהם נציגי הבית היהודי".

בהמשך נכתב "1.2 הצדדים מתחייבים לפעול למינוי מועצת המועצה הדתית, כך שיו"ר המועצה הדתית יוכל לפעול על פי המדיניות של הבית היהודי אשר תתואם עם ראש העיר".

על המכתב המתפרסם לראשונה ב'בחדרי חרדים', חתומים האדמו"ר מקאליש, הרב קלונימוס קלמן וייס, רב קהילות ויז'ניץ בבית שמש, הרב יואל דוד שפיגעל, רב קהילת החסידים רמת בית שמש ב', הרב יצחק אייזיק ברוך קליינמן רב שכונת 'קנה בושם' חפציבה, הרב יצחק מאיר הגר רב בית הכנסת 'חניכי הישיבות' רמת בית שמש ב' וכן הרב שמעון טברסקי רב הכלל חסידי ברמת בית שמש ג'.

כאמור, בחתימתם מצטרפים הרבנים למכתבו של הרב נתן קופשיץ, רב קהילות החרדים 'נחלה ומנוחה', שכתב: "היות שמצב העירובין, מקוואות וקבורה בעירנו וכן שאר ענייני הדת בסכנה שלא יפלו ח"ו בידיים זרות, נבקש בתחנונים מכל מי שיש בידו לפעול ע"מ למנוע גזרות אלו שיעשו בכל כוחם וכל העוסקים והמסייעים יזכו לכל טוב בזה ובבא", כך במכתב שנחשף לראשונה אתמול ב'בחדרי חרדים'.

אגודת ישראל בית שמש עליזה בלוך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד