ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
"סבל מהתנכלויות והשפלות"

מורה יהודי התלונן על אנטישמיות נגדו ופוטר

מורה יהודי מניו ג'רזי טוען כי בית הספר התיכון האזורי "סנט ג'וזף" - לא עשה דבר כדי לעצור את האנטישמיות נגדו וכי הוא פוטר כאשר התלונן על כך • בכתב התביעה טען המורה כי הוא סבל מהתנכלויות ומהשפלות בשל היותו יהודי

מורה יהודי התלונן על אנטישמיות נגדו ופוטר
כיתת לימוד צילום: מנדי הכטמן, פלאש 90

ג'ייקוב רבינוביץ, מורה יהודי מווסט אורנג' שבניו ג'רזי, הגיש תביעה בבית המשפט הפדראלי בניוארק ב -4 בדצמבר, בו האשים את בית הספר "סנט ג'וזף" האזורי על אפליה דתית, פיטורים לא חוקיים ויצירת סביבת עבודה עוינת. כך דיווח האתר NJ.com.

לטענת בית הספר, המורה, שנמצא בשנה הראשונה שלו בהוראה, לא התלונן על שום דבר עד שקיבל הערכה של הוראה "פחות משביעת רצון". כך אמר ג'ים גודנס, דובר הארגון "ועדת שוויון הזדמנויות בעבודה".

הארגון אמנם בחן את תלונתו של מר רבינוביץ בתחילת השנה ואמר לו כי בית הספר לא הפר אף חוק של "אי שוויון בעבודה".

מנגד, בכתב התביעה נטען כי מהיום הראשון הוא סבל מהתנכלויות שונות ומשונות. כך למשל צלב קרס נחרט בשולחן של המורה ונשאר שם כמה שבועות עד שהוסר לבסוף על ידי בית הספר.

כמו כן, טען המורה בכתב התביעה כי תלמידים זרקו עליו מטבעות; אחד התלמידים אף חיקה רצח של אשה יהודיה על ידי נאצי. תלמיד נוסף כתב על הלוח בגרמניה: "ששה מיליון לא מספיק - זו רק ההתחלה".

בכתב התביעה הודגש כי: "המורה סבל במשך שבועות מלראות כל יום צלב קרס מולו". עוד נטען כי המורה היהודי קיבל ציוד ישן ופגום, בעוד ששאר המורים קבלו ציוד חדש.

לטענת בית הספר, ההתנהגות של התלמידים כלפי המורה הגיעה בשל תפקודו הלקוי כמורה.

מורה אנטישמיות תקיפות אנטישמיות פיטורי עובדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד