י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
האם המגבית תשיג את מטרתה?

החסידים גייסו לטראמפ שמונה מיליון שקל

כחלק מהמאמצים לקדם את הרפורמה שתקל על כלל האסירים היושבים על עבירות מס בכלא האמריקני, בהם גם חרדים, גייסו חצרות החסידים ביומיים כשני מיליון דולרים למימון הקמפיין והלחץ המאסיבי שינהלו עורכי דין בכירים | בתוך כך, חתנו היהודי של הנשיא מבהיר: "הנשיא וצוותו עמלים להעביר את החוק מהר מאד"

החסידים גייסו לטראמפ שמונה מיליון שקל
pixabay

במשך יומיים וחצי עמלו עסקנים מחצרות החסידים הגדולות בארה"ב, לגייס סכום של 1.5 מיליון דולר, כדי לממן את עורכי הדין שידחפו את החוק שייטיב עם אסירי 'צווארון לבן' בארה"ב ובכללם גם כמה אסירים חרדים הכלואים בגין עבירות מוסג זה.

יעד הקמפיין היה 1.5 מיליון דולר, אולם החסידים הופתעו בסופו של דבר, כאשר ההיענות מצד הציבור היתה רבה ובפועל נאספו כשני מיליון דולר.

לחץ גדול הופעל על חברי הסנאט להעביר את החוק עד ה-24 לחודש, מאחר ואם החוק לא יעבור, יצטרכו להתחיל את כל התהליך מחדש, תהליך מאד ארוך, ולכן העסקנים עמלים קשות להעביר את החוק. ביומיים וחצי האחרונים הפכו עולמות בריכוזים החרדיים בארצות הברית, כדי שכמה שיותר אנשים יתרמו, ואכן הקמפיין הצליח מעל המשוער.

בראיון שהעניק אתמול ג'רארד קושנר חתנו היהודי של הנשיא טראמפ לרשת 'פוקס ניוז', הוא התייחס לחוק ואמר כי החוק חשוב קודם כל כדי לתת צ'אנס לאנשים שיושבים בכלא על עבירות של מיסים, "לתת להם צ'אנס נוסף, ולקדם להם תוכנית שיקום". קושנר הוסיף כי "הנשיא והצוות הקרוב עמלים להעביר את החוק מהר מאד, והם מקווים שיהיה שיתוף פעולה עם הדמוקרטים. החוק הזה הוא לא מפלגתי, הוא לכל אמריקה", הבהיר.

כפי שדווח בראשית השבוע ב'בחדרי חרדים', חסידות סקווירא היתה הראשונה מבין חצרות החסידים, להיכנס לעובי הקורה ולפעול כדי לקדם את החוק, חוק שכמובן ייטיב עם כלל האסירים היהודים, ואחרי סקווירא, הצטרפו עוד חצרות לקמפיין, ביניהם, בעלזא, סאטמר, סקולען, באבוב, ועוד ארגונים שונים.

עד היום בתי המשפט שלחו אנשים על עבירות מס ושאר עבירות של הלבנות הון לעשרים עד חמישים שנות מאסר. או במילים אחרות: ל'כל החיים'.

השיא היה עונשו המופרז של ר' שלום מרדכי רובשקין, חסיד חב"ד, שקיבל גזר דין של 27 שנות מאסר על אי סדרים כספיים שנמצאו במפעל הבשר הגדול בעולם שניהל בעיירה פוסטוויל שבמדינת איווה, כשבדיוק לפני שנה הוא שוחרר באורח נסי על ידי הנשיא טראמפ, שקצב לו את עונשו לאחר 8 שנים כנגד כל הסיכויים.

בחודשים שאחר שחרורו של רובשקין מהכלא - התחילו עסקנים בסאטמר להירתם לטובת חוק שיביא רפורמה גדולה בכל מה שקשור למאסר על עבירות מס, והוא נקרא PRISON REFORM BILL.

החוק אמנם עבר כבר לפני כמה חדשים בקונגרס, אולם עכשיו הוא תקוע בסנאט, שם חלק מהרפובליקאים לא מוכנים להעביר את החוק מאחר והוא מנוגד לעמדת המשטרה.

בנוסף, חלק מהדמוקרטים אינם מוכנים להעביר את החוק, מאחר ואינם מעוניינים לנכס הישג הישג גדול שכזה לנשיא טראמפ "האהוב" עליהם כל-כך.

צווארון לבן ג'ארד קושנר מגבית דונלד טראמפ אסירים חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד