י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
סוף לסערה

הסגן הערבי: לא מתנצל, מוותר על התפקיד

לאחר התערבותו של ראש הממשלה בעניין מינוי סגן ראש העיר הערבי מחיפה שהביע תמיכה בארגוני טרור, ראג׳א זעאתרה הודיע כי הוא מוותר על התפקיד הנחשק אך סרב להתנצל על דבריו

הסגן הערבי: לא מתנצל, מוותר על התפקיד
הפגנת ערבים בחיפה צילום: גילי יערי / פלאש 90

לאחר שעורר סערה בדברים שהשמיע בעד ארגון הטרור חיזבאללה והביא להתערבות ראש הממשלה והשר דרעי, ולאחר שבמערכת הפוליטית דרשו מראש עיריית חיפה לבטל את מינויו הצפוי של חבר הרשימה הערבית בחיפה ראג׳א זעאתרה, הסגן המיועד הודיע כי הוא מסרב לחזור בו מדבריו ומתמיכתו בחיזבאללה ומעביר את תואר הסגן לנציג שניצב במקום השני ברשימתו.

במסיבת עיתונאים שכינס היום (רביעי) ראג׳א זעאתרה, הודיע כי הוא מוותר על התפקיד ושהירה שלבי שהוצבה במקום שתיים ברשימה תהיה סגנית ראש העיר, זעאתרה הוסיף כי, "אני לא מתנצל ולא חוזר בי. לעם שנמצא תחת כיבוש יש זכות להתנגד לכיבוש. האיש המסוכן מבלפור מפחד מזה שבחיפה נבחרה ראש עיר חדשה, ומפחד מזה שישב חיפה יהודים וערבים, עובדים ולומדים יחד".

הסערה החלה לאחר שהשר אריה דרעי הודיע בימים האחרונים כי הוא פועל למנוע את כניסתו של הנציג העברי לתפקיד סגן ראש העיר כשלטענת השר דרעי, "ראג׳א זעתרה חבר מועצת עיריית חיפה, הביע תמיכה בחיזבאללה ובחמאס, תמך בחרם על ישראל והביע תמיכה בפעילות נגד ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית".

לדרעי ציין כי, "אדם כזה אינו יכול להתמנות לסגן ראש עיר בשכר כפי שמבקשת ראש עיריית חיפה. פניתי ליועץ המשפטי לבדוק אם בסמכותי למנוע זאת ואני מקווה מאד שיאשר זאת".

מי שהתערב בעניין הוא גם ראש הממשלה שבפתח ישיבת הממשלה השבועית אמר ראש הממשלה כי, "חיפשתי את ראש עיריית חיפה עינת קליש כדי לבקש ממנה לבטל את המינוי של סגן ראש עיר שתומך בחיזבאללה וחמאס, שמצהירים שבכוונתם להשמיד את מדינת ישראל. אני מקווה שתענה, ואני ושמח שחברנו אריה דרעי התחיל כבר לטפל בנושא ואני יודע שגם רבים אחרים התבטאו בו. זה דבר שאינו מתקבל על הדעת ומכיוון שהוא אינו מתקבל על הדעת הוא גם לא יתקיים, אני משוכנע בזה.״

חיפה עינת קליש רותם ארגון טרור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד