י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
גל ההתייקרות

גפני מכריז: "לא נאפשר להעלות מחירים"

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני הודיע הבוקר כי הועדה בראשותו תעקוב אחר גל ההתייקרויות הצפויות במשק, כדי לוודא שחברות מסחריות וגופים שונים לא ינצלו את המצב להעלאת מחירים ולפגיעה בציבור | התייקרויות צפויות במוצרי תלמה, קוקה קולה, תנובה ואסם

גפני מכריז: "לא נאפשר להעלות מחירים"
ח"כ משה גפני צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני הודיע הבוקר כי הועדה בראשותו תעקוב אחר גל ההתייקרויות הצפויות במשק, כדי לוודא שחברות מסחריות וגופים שונים לא ינצלו את המצב להעלאת מחירים ולפגיעה בציבור.

ח"כ גפני אמר כי הממשלה קבעה במדיניותה ובהחלטותיה להפחית את יוקר המחיה, והכנסת וכן וועדת הכספים יפעלו ויעקבו אחר יישום ההחלטה בפועל, בעיקר לאור עליית המחירים הצפויה בתחומים שונים כדוגמת החשמל ומוצרי צריכה.

לדברי יושב ראש ועדת הכספים, "לא נאפשר שחברות מסחריות מרכזיות וגופים שונים ינצלו את המצב כדי להעלות מחירים ללא סבירות וללא הצדקה, ועדת הכספים תוודא את יישום ההחלטות שהתקבלו בממשלה שמטרתן להוזיל את יוקר המחיה לציבור".

גל ההתייקרות במשק מגיע תשע שנים מאז המחאה החברתית שהביאה לבלימת המחירים בקרב הרשתות הקמעוניות. 

רשות החשמל הודיעה כי התעריף יעלה בשיעורים של 6.9% לצרכנים המשתמשים בחיבור חד פאזי.

התעריף יעלה בשיעור גבוה אף יותר - של עד 8.1%. מדובר בעלייה משמעותית שהייתה אמורה להיבלם לכאורה עם גילויי מאגרי הגז השייכים בין היתר למדינה.

גם בקרב חברות הקמעוניות אנחנו רואים גל של עליות מחירים שברובם קשורים למוצרי המזון הבסיסיים. התייקרויות צפויות במוצרי תלמה, קוקה קולה, תנובה ואסם.

חברת אסם הודיעה אתמול על עליית מחירים בשיעור של 2%-4.5% בתחילת 2019 במוצרים כמו עוגיות, מרקים, חטיפים וקטשופ. גם חברת יוניליוור הודיעה למשווקים הגדולים על עלייה קרובה של 3% במחירים של מרקים, חומרי ניקוי וחטיפים. קוקה קולה תעלה את מחירי הבקבוקים המשפחתיים ב-3.45%.

גם במוצרי החלב צפויה עליה. תנובה הודיעה כי היא עומדת להעלות את מחירי המוצרים ב-2%-3%, נרשמו גם עליות מחירים של 8% במחירי הטונה מצד חברת ויליגר.

החברות מצדיקות את עליות המחירים בעליית מחירי החשמל, עליית גובה שכר המינימום שקידמו כחלון ויו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן וכן גם עליה במחירי חומרי הגלם. 

 

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד