י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
פיצוץ המו"מ בירושלים > פרסום ראשון

בדגל פועלים להכניס את 'אגודה' לקואליציה

המשבר הפוליטי בניסיון להרכיב קואליציה בירושלים בעיצומו ויש מי שמנסה לגשר על הפערים • הרב ברוך סולובייצ'יק, חבר ועדת הרבנים של 'דגל התורה' בבירה, פועל בימים אלו למען כניסתם של חברי 'אגודת ישראל' לקואליציה • מחר תתכנס מועצת העיר לישיבה ראשונה

בדגל פועלים להכניס את 'אגודה' לקואליציה
הרב ברוך סולובייציק צילום: באדיבות המצלם

פרסום ראשון: בעוד שנראה כי 'אגודת ישראל' בשלב זה תישאר באופוזיציה, יש מי שפועל בימים האחרונים מול אנשי ראש העיר במטרה לצרפם לקואליציה העירונית.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי הרב ברוך סולובייצ'יק, מחברי ועדת הרבנים של 'דגל התורה' בירושלים, פועל בימים אלו למען כניסתם של חברי 'אגודת ישראל' לקואליציה העירונית.

הרב שוחח בימים האחרונים עם גורמים פוליטיים בעיריית ירושלים, כאשר לדבריו יש לפעול בראש ובראשונה להכניס את 'אגודת ישראל' לקואליציה תמורת תפקידים מכובדים.

מנגד, יש מי שמתנגד למהלך שעלול לבוא על חשבון כניסת 'התעוררות' לקואליציה העירונית ואומר, כי יש לפעול בראש ובראשונה להכניס את נציגי המפלגה החילונית, המונה תשעה מנדטים ויהוו חיזוק משמעותי לקואליציה המקומית.

ל'בחדרי חרדים' נודע עוד, כי בשלב הזה עדיין קיימים חילוקי דעות בין סיעות 'דגל התורה' וש"ס, בלב המחלוקת ניתן למנות כמה תפקידים ששני הסיעות מבקשות להחזיק.

בין חילוקי הדעות ניתן למצוא קרב על תיק ההקצאות, תרבות תורנית וההנחות בארנונה, כאשר ב'דגל' ובש"ס חפצים בהם וזאת לאחר שהקרב העיקרי על תיק החינוך נפתר.

כזכור, אמש נועדו חברי 'אגודת ישראל' לפגישת מו"מ עם ראש העיר ירושלים משה ליאון, שהתפוצץ לאחר שהאחרון הציע להם חצי סגן בלבד, אותו הם יקבלו במחצית השניה של הקדנציה ברוטציה עם הליכוד.

בנוסף, במהלך הפגישה סירב ראש העיר לדון עם החברים בנושאי האידישקייט עם הנציגים החסידים שמבקשים לקבל התחייבויות בנושא קודם כניסתם לקואליציה.

כך או כך, מחר (חמישי) תתכנס מועצת העיר ירושלים לישיבה ראשונה, במהלכה לא יעלו להצבעה את מינויי הסגנים ומחזיקי התיקים כאשר בסביבת ליאון שואפים לקיים ישיבה מיוחדת במהלך השבוע הבא, בה תוצג הקואליציה העירונית.

עיריית ירושלים אגודת ישראל הסכם קואליציוני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד