י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
פרסום ראשון

מדוע נועד השר ליצמן עם ראש הממשלה נתניהו?

פרסום ראשון: ליצמן נועד עם נתניהו במטרה לקדם את אזור התעשייה של ביתר - אותו מנסה לקדם עיריית ביתר עילית מזה שנים • האם הפגישה תשנה משהו? 'בחדרי' עם הפרטים

מדוע נועד השר ליצמן עם ראש הממשלה נתניהו?
נתניהו וליצמן צילום: פלאש 90

פרסום ראשון: סגן השר יעקב ליצמן נועד היום (רביעי) עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, בדרישה שיפעל מול הוועדה העליונה לתכנון ובנייה כדי להוציא אל הפועל את אזור התעשייה (השטח האנגלי) בביתר.

הפגישה הגיעה לאחר פגישה מקדימה שהתקיימה היום בכנסת בין ראש העיר מאיר רובינשטיין לסגן השר ליצמן, במהלכה הוא ביקש להפעיל לחצים על נתניהו כדי לקדם את התכנון.

רובינשטיין אף שיגר פנייה בכתב לסגן השר ליצמן בה נכתב כי "מזה שנים מקדמת עיריית ביתר עילית את הקמת אזור התעשייה העתידי של העיר, המכונה "היער האנגלי", בשטח של כ-800 דונם. אזור זה יכיל שילוב של סוגי עסקים שונים מענפי המסחר, התעשייה, הידע, ההכשרה ועוד, ויהיה מוקד תעסוקה מרכזי, שיביא רווחה לא רק לתושבי ביתר עילית, אלא אף שגשוג ופריחה לאזור כולו".

לדבריו: "מיליוני שקלים הושקעו עד כה בהקמתו של אזור התעשייה, שכבר אושר בידי כל הגורמים הרלוונטיים והוועדות השונות. העירייה אף שכרה משרד תכנון וניהול מוביל לקידום הפרויקט, העובד במרץ רב, מתוך מטרה לזרז את הקמת הפרויקט", הוסיף וציין רובינשטיין.

"כבר לפני זמן רב סיימנו את כל הליכי התכנון, והגענו לישורת האחרונה של מועצת התכנון העליונה (מת"ע) במינהל האזרחי. אלא ששם תקוע הפרויקט ב"הוראה מלמעלה". יובהר: מדובר באזור תעשייה "צמוד גדר" ליישוב, שע"פ ההסכמות עם האמריקאים ניתן לבנות בו".

"בנוסף", מסבר ראש העיר ביתר, כי "מדובר בשטח צמוד לגדר הקו הירוק. אין כל מניעה אמיתית לאשר את הבנייה בו, מלבד קבוצות לחץ המבקשות לכרוך את ביתר בחבילה אחת עם אזורים השנויים במחלוקת, ובכל לגרום למעשה ל"גם לי גם לך לא יהיה".

מסתמן, כי משרד רה"מ הורה לאשר את התכנית במתכונת "רזה" - היינו שטח מצומצם עבור מסוף תחבורה ובית עלמין בלבד".

ביתר ביתר עילית אזור תעשייה יעקב ליצמן בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד