י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"אף פעם לא הרגשתי ככה פחד"

בפעם הראשונה לא נפתח בית חב"ד בשבת

האנטישמיים השתלטו על המחאה החברתית בצרפת: "האויב האמיתי זה היהודים" • בבית חב"ד הפיצו הודעה: "בפעם הראשונה לא ייפתח בית חב"ד בשבת בבוקר" • 'בחדרי' שוחח עם תושבים חרדים מצרפת

בפעם הראשונה לא נפתח בית חב"ד בשבת
מחאה סוערת בצרפת צילום: רויטרס

בצרפת מתקיימות הפגנות גדולות נגד הממשלה, לאחר שהנשיא מקרון הורה על העלאת המס על הדלק - מעל 150 אלף מפגינים מילאו את פריז וערים נוספות והתפרעו ושרפו מכל הבא ליד.

מעל אלף פצועים ביניהם שוטרים, ויותר מ-1,400 עצורים בהפגנות הסוערות שמתקיימות בעיקר בסופי שבוע. עד סוף השבוע האחרון היהודים היו מחוץ לסיפור - אולם בשבת האחרונה היהודים נקלעו בעל כרחם למחאה.

איתמר אייכנר מ'ידיעות אחרונות' דיווח כי לראשונה מזה עשרות שנים נסגר זמנית בית חב"ד בשאנז אליזה שמפעיל גם בית כנסת.

בבית חב"ד הפיצו הודעה שבה נכתב כי "בפעם הראשונה לא ייפתח בית חב"ד בשבת בבוקר, כי המצב אינו בשליטת המשטרה והיום הוא יום מסוכן מאוד".

עוד דיווח אייכנר, כי בכביש A6, הציר הראשי המחבר בין פריז למרסיי, נתלה שלט ענק על גשר ועליו נכתב גרפיטי נגד מקרון הנשיא, וטענה כי מקרון הוא בובה של היהודים, וכן מסרים שהופצו על ידי גורמים אנונימיים אנטישמיים שמנצלים את המצב והשתלטו על המחאה.

היהודים הם כרגיל הקרבן והם מואשמים על ידי האנטישמיים כי המצב הכלכלי וההחלטות של מקרון זה כדי להיטיב עם היהודים העשירים.

'בחדרי חרדים' שוחח עם כמה יהודים חרדים מפריז לגבי המצב והתמונה שעולה קצת מעורפלת.

מצד אחד הדיווחים ב'ידיעות אחרונות' אכן מטרידים ומפחידים את היהודים, מאחר והאנטישמיים השתלטו על המחאה, ומנסים להתסיס נגד היהודים, אך בינתיים ללא הצלחה. 

מספר יהודים סיפרו שהם צועדים ברחובות עם הכובע והחליפה והכל בסדר, אך יש חשש מההפגנות. "אנחנו לא רוצים לעשות רעש מהפחד שלנו, אבל אני מרגיש כמו הסיפורים משנת 1933 לפני עליית הנאצים לשלטון. היו כבר הפגנות בפריז, אבל אף פעם לא הרגשתי ככה פחד".

לשאלה למה הם לא מדברים על זה ומבקשים סיוע מהרשויות באבטחה מיוחדת, אומר לנו אחד מהיהודים בפריז "אנחנו מעדיפים לתת להסתה נגדינו להירגע לבד, בינתיים המפגינים לא הצטרפו לאנטישמיים, ככה שכרגע שקט, אבל כן, יש חשש מוסתר, אנחנו מקווים לטוב".

צרפת חב"ד בית חבד אנטישמיות מחאה הפגנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד