י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
צפו בתיעוד

מחאה עקב ביזוי הרב: "ראש העיר, תתעשת"

טבריה החרדית סוערת בעקבות הפגיעה במרא דאתרא הגרמ"צ בוחבוט בפני מועצת העיר | לאחר שראש העיר עלה לביתו והתנצל, יצאו התושבים החרדים למחאה ברחובה של עיר | הח"כ מש"ס: "זה דבר ששורף את הלב ובאתי לזעוק בקול גדול" | צפו בתיעוד שהגיע ל'בחדרי'

רב העיר הגרמ"צ בוחבוט. צילום: יעקב כהן
רב העיר הגרמ"צ בוחבוט. צילום: יעקב כהן צילום: יעקב כהן

עצרת מחאה ספונטנית התקיימה אמש (רביעי) בטבריה מול ביתו של רבה הראשי של טבריה, הגאון רבי משה צבי בוחבוט, בעקבות ביזויו בקריאות גנאי ו"בוז" לעברו, במהלך ישיבת מועצת העיר החגיגית, שלאחר הבחירות, ביום שלישי האחרון. 

תושבי טבריה ובראשם שמעון כהן מעיתון "מקומי טבריה", קיימו עצרת מחאה ספונטנית מול ביתו ברחוב שדרות הרצל, שם קראו פרקי תהילים ונשאו דברים בגנותו של העיר המסית רון קובי. 

העצרת אמש בטבריה. צילום: שמעון כהן "מקומי טבריה"

ראשון הנואמים בעצרת, היה חה"כ דני סיידה מש"ס, שסיפר לנוכחים: "הגעתי לכאן במטרה אחת, למחות על ביזוי הרב הראשי וכל מה שנאמר בזמן האחרון על בני התורה המסולאים בפז, זה סגנון של דיבור שאנחנו במושבים לא שמענו כזה דבר, ובפרט בעיר הקודש טבריה זה דבר ששורף את הלב ובאתי לזעוק בקול גדול, שזה לא יכול להיות ואנחנו לא ניתן לזה לקרות. לנו יש תפקיד ואנו יודעים לעשות אותו". 

"מה שקורה בטבריה זה דבר שלא היה בארץ ישראל, לא רון קובי ולא אף אחד שמסביב לא יגע בבני התורה, אנחנו פה אחרי חנוכה ואנחנו יודעים מה קרה למי שניסה להתעסק בעולם התורה, אני קורא לך אדוני ראש העיר תתעשת אתה מנהיג לכל הזרמים בבני תורה לא נוגעים ומעבירים לך מסר אנחנו נעשה את העבודה שלנו איפה שצריך לעשות ובבני התורה לא יגעו", כך סיידה בנאום שהגיע .

נואם נוסף בעצרת המחאה, היה הרב יקותיאל אוהב ציון מקהילת המקובל הרב דב קוק שאמר: "מה שקרה עם הרב בוחבוט זה לא דבר חדש, זה רק סימפטום, הבנאדם הזה שנקרא רון קובי כל מסע הבחירות שלו התקדם על ידי זה שהוא יצר פילוג בעיר, לא יאבה ה' סלוח לו עד שיעשה תשובה אם יש, הוא אמר לחילונים המסכנים תראו מי באים לפה, אז כל החילונים שראו אותנו באור של אהבה של אחווה העדיפו שיגיעו לגור איתם מחבלים וערבים".  

"עכשיו הוא כבר לא אומר את זה כי אחרי שעלה לכסא הכל מסתדר, אבל חמש שנים דיבר נגד הרבנים והאדמו"רים נגד האברכים שמקבלים 1700 שקל שמחזיקים את טבריה במסירות נפש, כל הציבור בטבריה לא יכל לנשום בלי האברכים, לכן צריך לעשות תשובה, כל מה שהיה בישיבה זה בעקבות החמש שנים שלו, הכל שמור לו, אני לא מפחד ממנו ולא משכמותו, יש בורא לעולם, לא צריך להיות חנפנים צריך להיות אנשי אמת הוא רכב על פילוג שהוא יצר, גם אם היינו ביחד הוא היה עולה על ידי הפילוג והשנאה שהוא יצר בעיר". 

"טבריה מלאה בצרכים בתי אבלים, שלום בית מי פותר את כל הבעיות אלו? רון קובי? גדולי הרבנים הרב אויערבך, הרב קוק, וגם הרבנים הקטנים הם אלו שעושים אהבה ואחווה הם מפייסים". 

כזכור, בישיבת המועצה ביזו תומכי רון רובי את המרא דאתרא וראש העיר קובי ניסה להרגיע את הרוחות באולם הכינוס, אך ללא הצלחה, הרב הראשי סיים את דבריו ושב לביתו. שעות ספורות לאחר מכן עלה ראש העיר למעונו והביע את כאבו וצערו על הנעשה וביקש להתנצל בשם כל תושבי העיר על הביזוי והרב מצידו אמר שהוא מוחל לכולם. 

ההשתוללות במועצה נגד הרב בוחבוט. צילום: שמעון כהן "מקומי טבריה"

טבריה רון קובי הרב משה צבי בוחבוט מחאה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד