ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
סדקים בקואליציה

האולטימטום שמציבה האיחוד הלאומי לרה"מ

האיחוד הלאומי באולטימטום לנתניהו: הסדרת ההתיישבות לפני חוק גדעון סער • את ההחלטה קיבלה הסיעה בכינוס חירום שערכה בעקבות ההסלמה במצב הביטחוני: "כל עוד לא ימולאו הדרישות - לא נוכל להמשיך ולהצביע עם הקואליציה" • בנט: "המחבלים הפסיקו לפחד מאיתנו"

האולטימטום שמציבה האיחוד הלאומי לרה"מ
חברי המרכז בכנס החירום אתמול צילום: באדיבות המצלם

בעקבות גל הטרור שפקד את מדינת ישראל בשעות האחרונות, סיעת 'האיחוד הלאומי' מציבה אולטימטום לראש הממשלה ומודיעה כי היא לא תצביע עם הקואליציה עד להסדרת דרישותיה.

את ההחלטה קיבלה הסיעה בכינוס החירום של חברי מרכז האיחוד הלאומי, שבסיומו הוחלט לדרוש מראש הממשלה ומשר הביטחון בנימין נתניהו לתת מענה מידי בפיתוח ההתיישבות ובהחזרת ההרתעה והביטחון לתושבי הדרום, עוטף ישראל, הצפון ויתר חלקי המדינה".

ה'איחוד הלאומי', המונה כיום שני מנדטים, מודיעה כי היא תדרוש ליזום הריסת בתי מחבלים מידית וגירוש משפחות מחבלים; וכן, החזרת המחסומים וסגירת צירים לתנועת ערביי יו"ש בכדי להגן על חיי המתיישבים ולמנוע את הרצח הבא.

בנוסף, חברי הסיעה הודיעו כי הם דורשים "אישור חקיקת החוק להסדרת ההתיישבות הצעירה כבר בישיבת ועדת השרים הקרובה ביום ראשון והמשך חקיקתו בקצב מזורז ולא יאוחר מאישורה של הצעת גדעון סער". כאשר פה כמובן טמון המכשול הענק, מאחר וחוק גדעון סער חשוב מאוד לנתניהו.

לדבריהם: "המרכז החליט כי כל עוד לא ימולאו דרישות אלה במלואם חברי הכנסת של האיחוד הלאומי לא יוכלו להמשיך ולהצביע עם הקואליציה". במצב שכזה, הקואליציה לא תצליח להעביר חוקים.

בתוך כך, יו״ר הבית היהודי, הודיע כי הוא יעלה ביום ראשון הקרוב את הצעת החוק לגירוש מחבלים הקובע כי ניתן לגרש משפחות מחבלים ממקום מגוריהם תוך שבעה ימים מאז הפיגוע - דבר שעלול לגרום להרתעה.

השר בנט מסר: "גל פיגועי הרצח מתחולל כי המחבלים הפסיקו לפחד מאיתנו. יהודים נרצחים כי השתתפות בפיגועי טרור הפכה לביזנס משתלם והמשפטיזציה משתקת את מערכת הביטחון מלפעול".

לדבריו: "לא הרסו למעלה מ-105 בתי מחבלים, לא עוצרים משכורות רוצחים ולא מגרשים מחבלים. עמיעד ישראל ז״ל ושני חיילים גיבורים נרצחו באכזריות על ידי השפלים שבאדם. לכן, החלטתי להביא את החוק לגירוש משפחות מחבלים להצבעה ביום ראשון הקרוב, למרות התנגדותם הנמרצת של המשפטנים הסובבים את נתניהו. אם לא נפעל מיד, נראה התגברות של גל הטרור״.

האיחוד הלאומי נפתלי בנט מחבלים הריסת בתי מחבלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד