ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
יומיים לפני הבר מצווה 

חלה בחצבת - הגר"ח בירך והפריחה נעלמה

סיפור מפעים מביתו של שר התורה: חתן בר מצווה שחלה בחצבת והוריו חששו כי ידביק את המשתתפים - הלך להתברך אצל הגר"ח שציווה לקיים את השמחה כרגיל • 'בחדרי חרדים' עם הסיפור המלא מהעיר בני ברק

הגר"ח קנייבסקי בלימודו. צילום: שוקי לרר
הגר"ח קנייבסקי בלימודו. צילום: שוקי לרר צילום: שוקי לרר

מעשה מופלא מסופר בשבוע האחרון בעיר בני ברק: חתן בר מצווה שעתיד להיכנס בעול תורה ומצוות התגלה כחולה בחצבת יומיים לפני הבר מצווה. המשפחה נכנסה למשבר ולא ידעה את נפשה מה לעשות.

הפרטים המלאים של המשפחה שמורים במערכת 'בחדרי חרדים' ולולי דיברנו עם המדוברים לא היינו מאמינים לנס הגדול והברכה שהתקיימה.

אביו של אותו חתן בר מצווה שכל השמחה הייתה מוכנה ובני המשפחה חיכו לרגע הגדול, התקשר לאחד מבאי ביתו של שר התורה הגר"ח קנייבסקי והתחנן בפניו אנא, תשאל את הרב מה לעשות? האם לבטל את האולם? כי הרי החתן חולה בחצבת ועלול ח"ו להדביק את הבאים לשמחה. 

השאלה הקשה הובאה לפני שר התורה שהשיב באופן חד משמעי: "חלילה מלבטל את השמחה", ומשנשאל הרי זה מדבק, האם אין לחשוש לזה? השיב: "עד הבר מצווה הוא יבריא אם ירצה השם!".

ל'בחדרי חרדים' נודע כי הסיפור התרחש כאמור יומיים לפני הבר מצווה, והשואל אבי החתן באמונת חכמים פשוטה ותמימה לא עשה דבר לביטול השמחה, והאמין בהשם ובברכה שקיבל מגדול הדור.

וכאן הסיפור לא מסתיים: בבוקר שלאחר הוראת הרב קנייבסקי, קם הילד כשכל גופו מכוסה בפריחה אדומה וחזקה, מתברר שבעוד שנגיף החצבת מתחיל בחלק הגוף העליון ומתפשט מטה במשך שבועיים ימים, אצל החתן המדובר התפשט בכל הגוף בין לילה.

אך כאן הגיע הנס בבוקר שלאחריו - ביום הבר מצווה קם הילד כאשר כל גופו נקי וצח, אין כל סימן לחצבת על גופו שלא כדרך הטבע. 

ההורים מיהרו עם הילד לרופא ששאל בפליאה אם זה אותו הילד שהיה לו חצבת, מכיון שלילד זה אין שום חצבת, וכדברי רבי חיים לא נפל דבר מדבריו, והשמחה התקיימה במועדה ללא כל חשש.

הרב חיים קנייבסקי חצבת בר מצווה ברכה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד