י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
לקראת פיצוץ? > עימות סוער בישיבת הממשלה

בנט לביבי: "אתה לא יכול להיות שר ביטחון". נתניהו: "מעשה נואל"

שרי הממשלה התבקשו הבוקר לאשר את מינוי נתניהו לשר ביטחון קבוע. שרי 'הבית היהודי' התנגדו, תקפו והותקפו | שקד: "אמנע, בנט צריך להיות שר ביטחון" | בנט: "אתה לא יכול להיות שר ביטחון" | נתניהו: "אתה עושה מעשה נואל. שמענו על האולטימטומים שלך" | מי הצטרפו?

בנט לביבי: "אתה לא יכול להיות שר ביטחון". נתניהו: "מעשה נואל"
נתניהו בנט צילום: פלאש 90

עימות חסר תקדים בישיבת הממשלה, לאחר שזו הצביעה בשעה האחרונה על מינויו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לתפקיד שר הביטחון הקבוע במקום אביגדור ליברמן.

לפני ההצבעה הודיעה שרת המשפטים איילת שקד מ'הבית היהודי', "אני אמנע, בנט צריך להיות שר ביטחון". השר בנט הוסיף ואמר לנתניהו; "אתה לא יכול להיות שר ביטחון. הפרצה בגדר זה לא בג"צ, זה צה"ל".

נתניהו השיב לטענות שרי 'הבית היהודי' ואמר לבנט: "אתה עושה מעשה נואל. שמענו על האולטימטומים שלך", בנט הוסיף ותקף או נתניהו; "חבל שבטרור לא נלחמים כמו בנו".

מי שיצא להגנתו של נתניהו, הוא שר התחבורה ישראל כץ, שאמר לשרי 'הבית היהודי' כי "נתניהו יכול להיות ראש ממשלה וגם שר ביטחון והיו הרבה תקדימים. לא צריך לערב בין אישור תפקיד לבין נושאים אחרים".

כץ הוסיף ואמר לבנט, "להגיד ששר בטחון אחראי על פירצה בגדר בבית אל, זו אמירה חסרת כל בסיס וראייה לא נכונה של התפקיד. יש לי ניסיון מבצעי משרות בצה"ל לא פחות משלך וזה לא נושא שקשור לשר בטחון".

מי שהשיב לכץ הייתה השרה איילת שקד, שעקצה אותו; "אל תחרטט, אתה מתחנף כדי לקבל את תיק החוץ".

‏השר להגנת הסביבה זאב אלקין, הגן אף הוא על ראש מפלגתו בנימין נתניהו ואמר כי, "זו בדיחה לגלגל את האחריות המשפטית על רה"מ כשתיק המשפטים אצל שקד. אתה הופך את הדיון לפוליטי במקום עקרוני. לקשור לפירצה בחומה בבית אל זו בדיחה. היא התרחשה שהיה שר ביטחון במשרה מלאה (אביגדור ליברמן). לגלגל את האחריות לראש הממשלה זו בדיחה כשתיק המשפטים נמצא בידיים שלכם‏".

בעקבות הדברים, השר בנט נמנע בהצבעה על העברת התפקיד באופן קבע לידי נתניהו, כאשר לא ברור כיצד תצביע סיעתו על העברת התפקיד בכנסת מחר (שני), כאשר גם סיעת 'האיחוד הלאומי' הודיעה כי לא תצביע עם הקואליציה עד להעברת חוק ההסדרה המחודש וסגירת הכבישים לנוסעים ערבים.

מ'הליכוד' נמסר בתגובה לעימות בישיבה הממשלה: "בנט פתח את הבוקר בהפגנה נגד הממשלה שבה הוא חבר, ולאחר מכן המשיך למופע אימים ילדותי בישיבת הממשלה בניסיון נואש לקבל את תיק הביטחון. ביטחון ישראל הוא מעל לפוליטיקה ותיק הביטחון הוא לא סידור עבודה או ג׳וב לנפתלי בנט".

מ'הבית היהודי' נמסר בתגובה: "ראש הממשלה נתניהו משותק מאימת המשפטנים והאג. האויב מזהה זאת ולכן הפסיק לפחד. במקום להילחם בבית היהודי, הגיע הזמן שרוה״מ ייחלץ מאזיקי הפייק משפט והפייק מוסר, ויילחם בטרור".

נפתלי בנט איילת שקד בנימין נתניהו עימות ישיבת ממשלה שר הביטחון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד