י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
היסטוריה בחסידות

חתונת בת הזקונים של הרבי: הלו"ז המלא

ההכנות הרוחניות והגשמיות לקראת חתונת בת הזקונים בדושינסקיא, בעיצומן • 2000 חסידים חתמו על קביעת עיתים לתורה, מאות אורחים מגיעים מחו"ל, בהם גם החותן הישיש • שבעה ניגונים חדשים, וגם ההכנות למאצ'ינג לטובת המוסדות שייחל לאחר ימי השמחה • כל הפרטים ב'בחדרי חרדים' 

הרבי מדושינסקיא במעמד חופה בחצר החסידות. צילום: שלומי טריכטר
הרבי מדושינסקיא במעמד חופה בחצר החסידות. צילום: שלומי טריכטר

תכונה והתרגשות רבה בקרב חסידי תלמידי ואוהדי חצר דושינסקיא, לקראת שמחת נישואי בת הזקונים של הרבי עם החתן נכד גאב"ד קארלסבורג, שתתקיים ביום רביעי הקרוב י"א טבת, במרכז האירועים הענק 'אריא', באזור התעשייה שוהם בהשתתפות אלפי חסידים. 

'בחדרי חרדים' עם לוח הזמנים המלא לקראת החתונה הגדולה וההיסטורית בחצר החסידות.

בשבוע שעבר יצא הרבי עם פמליה מצומצמת לציון הרשב"י במירון, בליווי בנו הצעיר הרה"צ רבי מרדכי זאב להתפלל להצלחת השמחה, כמו כן תתקיים תפילה המונית ביום שלישי הקרוב יום צום עשרה בטבת בציון אבותיו האדמו"רים המהרי"ץ והמהרי"ם זצ"ל, הטמונים בבית החיים על יד בית החולים שערי צדק הישן בירושלים.

הרבי מדושינסקיא בתפילה בשבוע שעבר במירון. צילום: אהל הרשב"י

שבת עלייה לתורה מוקדמת התקיימה בארה"ב אצל הסבא גאב"ד קארלסבורג בשבת חנוכה - פרשת מקץ, ובשבת האחרונה - פרשת ויגש, התקיים האופרוף במתחם סגור בהר שמואל, אצל משפחת הנגיד הרב אהרן רוט, למשפחת החתן בלבד, ללא נוכחות המחותן האדמו"ר.

כמענק של תורה לאדמו"ר, החליט ועד שיעורי תורה 'חלקינו בתורתך', לצאת בקמפיין אדיר במטרה לאחד את כל החסידים בארץ ובגולה, הקטנים והגדולים בסימן 'יום חתונתו זה מתן תורה' והביאו מנחת ביכורים לאדמו"ר קוויטל הכולל בתוכו רשימת שמות לתפילה של כ-2000 חסידים, שחתמו על קביעת עיתים לתורה, לעשות נחת רוח לאדמו"ר לכבוד השמחה הגדולה.

כפי שכבר דווח ב'בחדרי חרדים', בוועד החתונה נערכים לארח את מאות האורחים הצפויים להגיע מחו"ל לחתונה ההיסטורית, כבר בשבת שעברה ראו במרכז החסידות בירושלים את ניצני האורחים הראשונים, שהגיעו מאוסטרליה הרחוקה ומנהלי המוסדות בארה"ב, חוברת ביידיש ובאנגלית הודפסה במיוחד לשירות האורחים והנגידים שבאים להסתופף בצל הרבי ובתוכם מספרי טלפון ומפות הגעה, של מרכזי חירום, מזון, שטיבלא'ך, שורת דרייברים מהחסידות שיעמדו לשירות האורחים, כך גם ייצרו קשר עם מתווכים באזור להשיג דירות קרוב לבית המדרש.

מי שעוד יופיע בשערי ירושלים לשמחה הגדולה, למרות גילו המבוגר וחולשתו (93), הוא חמיו של הרבי מדושינסקיא - גאב"ד סיגעט הגה"צ רבי יקותיאל יהודה מייזליש, שיגיע יחד בני משפחתו הרבנים החשובים, שיבואו לקחת חבל בשמחה, כאשר מאז חודש אדר א' תשע"א לא ביקר בישראל. 

חמיו של הרבי גאב"ד סיגעט יגיע לישראל

לרגל השמחה הגדולה, הופקו שבעה ניגונים חדשים, פרי יצירתו של המלחין הנודע ר' משולם גרינברגר - חסיד דושינסקיא. מי שירנין את השמחה מהצד המוזיקלי, הוא הזמר החסידי זאנוויל ווינברגר, גם הוא נמנה על חצר החסידות, לצידם מקהלה מורחבת שתכלול 24 חברי מקהלה, בראשות משפחת וינברגר וניילנדר עליהם ינצח פנחס ביכלר, לצד בעל המנגן יואלי מרקוביץ.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי פנחס ביכלר, כבר נפגש עם הרבי בחתונת הנגיד ר' יצחק שפירא בשבוע שעבר וקיבל את ברכתו להצלחה.

לרגל השמחה יצא לאור הספר המפואר 'באהלי צדיקים', לאחר יגיעה ועמל רב, כרך עבה ועשיר מרהיב ביופיו, מלא במאמרים תורניים על ענייני נישואין ועוד, המיוחד שבתוכו הוא פרקים היסטוריים על אדמו"ר המהרי"ץ, עוד בעת כהונתו בחוסט, לצד מאות תמונות שנחשפות לראשונה בספר זה.

מי שאחראי על צד הגשמי של הספר, הוא האמן יואל וקסברגר וצוותו, שהשקיעו ימים רבים כדי שייצא דבר נאה ומתקבל. מי שגר בקרבת מקום לבניין החסידות יזכה לראות עוד יצירה מבית וקסברגר המקשטת את הבניין, מדובר בשערים 'קסטלך'.. המקשטים את בניין המוסדות כנהוג בחצרות החסידים בעתות שמחת המלכות.

חצר חסידות דושינסקיא בירושלים. צילום: שוקי לרר

שבת השבע ברכות תתקיים במרכז החסידות בירושלים בשמואל הנביא, "אין אחד שיירצה לפספס את השבת זו", אומרים עסקני החסידות ל'בחדרי חרדים'. למרות שלא סוגרים באופן רשמי את בתי המדרשות בשאר הערים, ספק אם יהיה מניין באחד מהם. כך למשל בנין המוסדות של דושינסקיא בבית שמש, הושכר לאותה שבת, כי לא יהיה מניין באותה שבת.

התפילות והטישים יתקיימו בהיכל בית המדרש, כאשר כל השולחנות יוצאו לטובת פארנצע'ס ופיגומים מיוחדים שייבנו במקום.

שמחת שבע ברכות מרכזית תיערך בשילוב מסיבה מטעם 'מנהלי המוסדות' לכלל החסידים, בסימן 'מוקירים ומעריכים', אז יכריזו על פתיחת קמפיין מאצ'ינג לטובת כלל המוסדות, כאשר כהכנה מתקיימות מדי ערב אספות בעניין, כשהיעד שהוצב הינו 10 מיליון ש"ח, כשסכום נכבד כבר מגייסים בימים אלו מנהלי המוסדות בחו"ל. המאצ'ינג עצמו יתקיים רק בשבוע לאחר מכן.

כמו כן שבע ברכות מיוחד ייערך לבחורים המבוגרים בחסידות שהאדמו"ר מאוד מחשיב אותם לאחרונה, ואף מתפלל בכל בוקר תפילת שחרית במניין המיוחד שנערך לבני הקיבוץ בישיבה, ואף לומד עמם לאחר התפילה בכל בוקר. השמחה תיערך ביום שני בצהריים באולמי בית יעקב הישן בירושלים.

לנו לא נותר אלא לאחל מזל טוב. 

דושינסקיא היסטוריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד