י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
הקרב על הסגנות

זייברט במכתב זועם לגפני: תודיע על פיצול הסיעות בבית שמש

מזכ"ל 'אגודת ישראל' חנוך זייברט פונה ליו"ר 'דגל התורה' ומבקש בשם ועדת השמונה לפצל את הסיעות בעיר בית שמש בשל המתיחות שנוצרה בעקבות הקרב על הסגנות | "התנהגותכם גורמת לתסיסה בקרב אנשינו, וברור לכם שלא נוכל לעמוד מנגד ולהחריש", טוען זייברט במכתבו

זייברט במכתב זועם לגפני: תודיע על פיצול הסיעות בבית שמש
זייברט וגפני צילום: דוד כהן, פלאש 90

האם המשבר הפנים-חרדי יבוא לסיומו? לאחר שב'דגל התורה' מונעים מנציג 'אגודת ישראל' להתמנות לסגן בבית שמש, מזכ"ל המפלגה החסידית מבקש בשם וועדת השמונה לפצל את הסיעות.

במכתב זועם ששיגר חנוך זייברט ליו"ר 'דגל התורה', הוא תוקף את המהלך שרקמו ב'דגל' המקומית שמונע מנציג 'אגודת ישראל' להתמנות לסגן וכותב כי מדובר ב"החלטה בלתי חברית ובלתי מוסרית שקיבלו נבחרי דגל התורה בעיר בית שמש כנגד כנגד נבחרי אגדות ישראל שם".

זייברט מתייחס עוד למהלך ואומר כי, "הם צירפו להחלטתם את ר' משה אבוטבול שעדיין לא פרע את החוב שהתחייב לאגודת ישראל להחזיר את המנדט שקיבל ממנה כדי להתמודד לראשות העיר שם".

"כבודו זוכר כי הרשימה התאחדה לרשימה אחת כאשר היה ידוע כי כל סיעה פועלת לבדה במו"מ מול ראש העיר, וכל סיעה יש לה הסכם לבד לגבי הקואליציה העירונית".

זייברט מציג בפני גפני את ההסכם המלא שנחתם בליל הגשת הבחירות, לפיו את המקומות הזוגיים יתפסו נציגי 'דגל' ואת האי זוגיים 'אגודת ישראל' שיקיימו הסכמי רוטציה במקרה של מספר אי זוגי, כאשר לטענתו "סוכם שאין לדגל התורה עליונות על פני אגודת ישראל".

זייברט חוזר על כך שהפעולה של 'דגל התורה' היא בלתי חברית ומוסרית וכותב לגפני כי, "אינני זוכר ב- 26 השנים האחרונות, מאז שאגודת ישראל מופיעה ברשימה אחת עם דגל התורה שנציגי אגודת ישראל החליטו ברוב נגד נציגי דגל התורה גם שהיא יכלה לעשות זאת".

"בתקופות הכי קשות" מוסיף ומציין זייברט, "אינני זוכר שגרמנו לנציגי דגל התורה תפעול ולהצביע נגד החלטה או הכוונה של הקובעים שלכם. כמו שנציגי דגל התורה גרמו לנציגי אגודת ישראל שם לפעול נגד שרי התורה והחסידות, חברי מועצת גדולי התורה".

"איך לא התביישו להתכנס לישיבת סיעה של חברי העירייה של בית שמש, ולא לגנות את איש ש"ס משה אבוטבול, שתופס את מקומו של נציג אגודת ישראל נחמן פרנקל".

זייברט נוזף בגפני ותוהה, "איך העזתם לצרף איש ש"ס שיחבור אליכם, ואיתו יחד לנגח ולפגוע בחברים שלכם מיהדות התורה - נציגי אגודת ישראל. אשר נאלצים לפעול נגד דעת רבותיהם. כי ברור כי כל סיעה תחליט על לפי הוראת רבותיהם. כאשר סיעה אחת לא תחליט לסיעה אחרת על דרכה".

זייברט כותב עוד כי, "התנהגותכם גורמת לתסיסה בקרב אנשינו, וברור לכם שלא נוכל לעמוד מנגד ולהחריש, כאשר ברור שאתם מגבים את המהלכים הנעשים על ידי אנשיכם בעיריית בית שמש".

זייברט מסיים את מכתבו ומציב אולטימטום לגפני, כי לא יאוחר מ- 72 שעות מקבלת המכתב "שארבעת נציגי דגל התורה בעיריית בית שמש יחד עם ר' משה אבוטבול יתכנסו ויתירו את מה שהם אסרו, ואף יחליטו על התפצלות הסיעה ל-2, והכל יבוא על מקומו בשלום".

חנוך זייברט ח"כ גפני בית שמש אגודת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד