י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024

אפל צפויה להציג רווחים מרשימים ברבעון; אך האנדרואיד נושף בעורפה

ענקית האלקטרוניקה תפרסם את דו"חותיה הכספיים מחר ומתכוננת לקרב ב-2012 בו היא תהיה חייבת להוכיח שהיא יכולה להמשיך ולצמוח בקצב מהיר

  • כ"ח טבת התשע"ב
אפל צפויה להציג רווחים מרשימים ברבעון; אך האנדרואיד נושף בעורפה

אפל מתכננת כניסה סוערת לשנת 2012 עם השקת מוצרים חדשים, מחיר מניה בשיא ופרסום הדו"חות הכספיים של החברה ביום שלישי. עם זאת, ההצלחה של החברה עם האייפד המוביל את שוק הטאבלטים ומערכת ההפעלה הקולית סירי - מציפה אל פני השטח מתחרות זולות יותר.

מערכת האנדרואיד של גוגל אשר הושקה לפני מספר שנים ומנסה להתחרות במערכת ה-iOS של אפל מושכת את יצרניות הסלולר והטאבלט של אמזון - קינדל פייר - תפס את המגזר התחתון בשוק הטאבלטים.

למרות שרבים בוול סטריט מהמרים כי מוצרי אפל ימשיכו למלא את החנויות ולהרים את מחיר המניה, קולות נוספים בשוק מתחילים לפקפק בקצב הצמיחה שלה. הכנסות אפל גדלו ב-43 מיליארד דולר בשנת 2011 ל-108.25 מיליארד דולר - עלייה של 65% לעומת 2010.

כאשר אפל תפרסם את דו"חותיה הכספיים לרבעון הרביעי של השנה, משקיעים רבים יחפשו לראשונה סדקים בשריון במיוחד לאחר שבדו"חות הקודמים שהתפרסמו באוקטובר 2011 נחתך שווי החברה ב-22 מיליארד דולר והיא החמיצה תחזיות לראשונה זה 6 שנים. "הסיכון הוא היציבות במה שהחברה עשתה עד כה" אמר בריאן מרשל, אנליסט בחברת ISI. "הם הגיעו למספרים כל כך גבוהים השאלה היא האם הם יוכלו להמשיך לשגשג באותה רמת מחירים?". לדבריו, החשש הוא כי מספר האנשים שיכולים להרשות לעצמם אייפד או אייפון יורד.

בשנים האחרונות אפל היתה במסע סוער: עם קופת מזומנים של 81.6 מיליארד דולר, זינוק במכירות בעיקר במוצרי האייפון והאייפד וציפיות כי היא תשנה את הדרך בה אנחנו רגילים לצרוך שידורי טלוויזיה בעזרת האייטי.וי, רבים עדיין חושבים כי אפל עדיין מכוונת מעלה השנה.

כאחת החברות המובילות בקביעת טרנדים טכנולוגים בשוק הסלולר ובמחשוב הענן, הכנסות החברה צפויות לעלות השנה בקלות ב-30%. ההערכות למכירות של אפל ברבעון הראשון של 2012 הכוללות את תקופת החגים מגיעות ל-31 מיליון אייפונים, כ-13.5 מיליון אייפדים ו-5 מיליון מחשבי מק. אבל המשקיעים לא יופתעו אם אפל תעקוף גם את התחזיות הללו.

מניית החברה נסחרת בשיעור גבוה פי 15 מרווחיה, לעומת מיקרוסופט הנסחרת בשיעור גבוה פי 10 וגוגל הנסחרת בשיעור גבוה פי 21 אך יש הטוענים כי בחישובים הללו לא נכללים יתרות המזומנים של החברה.

מניית אפל עלתה ב-25% ב-2011. שווי השוק של החברה קפץ בשנת 2011 ב-77 מיליארד והגיע לשיא של 431 דולר בשבוע האחרון. מדובר בהישג מרשים עבור כל חברה בשוק תנודתי כמו שוק האלקטרוניקה. עם זאת, החברה רחוקה מצפי האנליסטים לשווי של 550 דולר. הסיבה אולי נעוצה בתחרות בשוק. הקינדל של אמזון נמכר במחיר הפסד בניסיון להשיג דריסת רגל בשוק.

אנדרואיד אמנם שולטת בשוק אך אפל מתקרבת בצעדי ענק. לפי סקר נילסן האחרון 44.5% מהאנשים שרכשו סמארטפון אמרו כי רכשו אייפון לעומת רק 25.1% באוקטובר. אנדרויד ממשיכה לצמוח כאשר 46.3% מכל מחזיקי הסמארטפונים מחזיקים בטלפון מבוסס מערכת ההפעלה של גוגל בעוד אפל מחזיקה בנתח של 30%.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד