י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
בקרית גת

אחד עשר חודש: המונים פקדו את ציון זקן המקובלים

11 חודש להסתלקותו של זקן המקובלים רבי ניסים מויאל זצ"ל צויינה בשורת אירועים לזכרו בעיר הדרומית קרית גת צפו בגלריה מהעצרת והעלייה לציונו 

אחד עשר חודש: המונים פקדו את ציון זקן המקובלים
אחד עשר חודש לפטירת זקן המקובלים צילום: באדיבות המצלם

כ-2000 בני אדם מכל העדות והחוגים, חרדים, דתיים ושאינם שומרי מצוות, פקדו ביום חמישי וביום שישי את ציונו של זקן המקובלים הצדיק רבי ניסים מויאל זצ"ל בבית העלמין בקריית גת, במלאת 11 חודשים לפטירתו.

בצהריי יום חמישי נערכה עצרת מרכזית באולם של מוסדות 'כרם שלמה - למען שמו באהבה' שהקים הרב מויאל זכר צדיק לברכה בלב ליבה של קרית גת.

באירוע השתתפו גדולי ישראל ורבני קריית גת, בראשות חבר מועצת חכמי התורה הגאון רבי דוד יוסף והרב הצדיק רבי שמעון מויאל- בנו וממשיך דרכו. עוד נכחו במעמד: יו"ר ש"ס השר הרב אריה דרעי ויו"ר ש"ס בקרית גת הרב עמי ביטון. את המעמד הנחה איש התקשורת אבי מימרן.

הגר"ד יוסף אמר: ''מורנו ורבינו, עטרת ראשינו, רבי נסים מויאל זכר צדיק לברכה, היה המזוזה של הדור והגן על הדור. את כוח ברכותיו של הרב זצוק"ל, כולם הכירו ולמפורסמות אין צריך ראיה, אך הציבור הרחב לא ידע כ"כ על גדולתו בתורה, על התמדתו בתורה ימים כלילות! ומרוב שהיה כוח ברכותיו כ"כ מפורסם,  נסתתרה מהציבור גדולתו בתורה. חשוב שתדעו שהוא היה מתמיד עצום".

הגר"ד יוסף הוסיף: "בהלוויה של אמי מורתי ע"ה הרבנית מרגלית, אבי מרן שמאוד בקפידה בחר מי ידבר על אימי ע"ה ביקש, שהרב נסים מויאל, יספיד את אימי! ומדוע אבי אהב אותו כ"כ? מדוע היה חשוב לו שהוא יספיד את האמא? היות שהוא ידע שהוא איש תורה! שכל כולו דבוק בה' ובתורתו יהגה יומם ולילה.

מצווה עלינו להמשיך את דרכו ושכל אחד יקבל על עצמו ללמוד תורה בקדושה ולתמוך בישיבתו הקדושה, וברוך השם זכה רבינו שיש לו בנים שממשיכים את דרכו ואנחנו נשתדל להמשיך ולסייע להם כדי שיוכלו להמשיך ולהחזיק את המוסדות הכבירים אשר הותיר רבינו אחריו, וגדולים צדיקים במיתתם יותר מבחייהם ולבטח שמי שיסייע, יזכה לברכות עצומות".

באירוע הוצג ונמכר לראשונה הספר 'מעשה נסים' - על מסכת חייו המופלאה, מופתיו המפעימים ועדויות מרטיטות על זקן המקובלים.

יצויין כי ציונו של זקן המקובלים, בבית העלמין בקרית גת, פתוח סביב השעון. מאות יהודים מהארץ ומהעולם פוקדים את המקום מידי שבוע וב"ה זוכים לראות ישועות בזכות התפילה.

 

רבי ניסים מויאל קרית גת הילולא זקן המקובלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד