כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
פרסום ראשון

הניסיון של מקלב נכשל; ליצמן איים: "אם החוק יעבור - נפרוש"

חוק הגיוס: למרות המאמצים - ניסיונותיו של חבר הכנסת אורי מקלב לאחד עמדות מול אגודת ישראל נתקלים בסירוב • 'בחדרי' חושף כי בשיחה שקיים מקלב עם ליצמן סירב האחרון לדרישותיו וקבע חד משמעית כי אם חוק הגיוס יעבור במתכונתו הנוכחית - אגודה תפרוש מהקואליציה

הניסיון של מקלב נכשל; ליצמן איים: "אם החוק יעבור - נפרוש"
ליצמן ומקלב משוחחים הערב במליאת הכנסת צילום: באדיבות המצלם

הערב (שני) נכשל הניסיון של חה"כ אורי מקלב לאחד בין חברי אגודת ישראל לחברי דגל התורה סביב סוגיית חוק הגיוס; זאת לאחר שסגן השר יעקב ליצמן סירב לדון בעניין.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי הערב פנה מקלב לליצמן במליאת הכנסת ובמשך דקות ארוכות ניסה לשכנע אותו לאחד עמדות בעניין.

אלא, שכל ניסיונותיו של מקלב עלו על שרטון, כאשר ליצמן הבהיר שוב ושוב לאורך השיחה כי "אם החוק יעבור - אנחנו נפרוש מהקואליציה", מה שצפוי להוביל את ראש הממשלה להוריד את הנושא מסדר היום לגמרי.

כפי שכבר דווח ב'בחדרי חרדים' ישנם חילוקי דעות חריפים בין אגודת ישראל לדגל התורה בסוגיית חוק הגיוס ושתי המפלגות לא הגיעו להסכמות.

בדגל התורה מבהירים מצד אחד כי לא ימשיכו לשבת בממשלה במידה שלא יעבור חוק גיוס במתכונת האחרונה שהוסכמה, ומנגד, באגודת ישראל מצהירים כי אם החוק יעבור - הם יפרשו.

בשבוע שעבר עלו חברי הכנסת של 'דגל' להתייעצות אצל גדולי ישראל ושאלו אותם האם להמשיך בקו של 'איחוד העמדות' וללכת יחד עם 'אגודה', או שמא לצאת לדרך נפרדת מאגודת ישראל.

נזכיר כי אגודת ישראל מתנגדת בעקבות הוראה של מועצת גדולי התורה שיש להתנגד לחוק בשל הסנקציות הפליליות הקיימות בו. עד כה לא ידוע על התייחסות ספציפית מצד דגל התורה לנושא הסנקציות הפליליות.

מקלב ליצמן אגודה דגל חוק הגיוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד