ה' אייר התשפ"ד
13.05.2024

מנהלי סמינרים מאיימים: הרישום לא יפתח

בתגובה לתקנות החדשות של משרד החינוך, מבטיחים מנהלי הסמינרים לפצוח בצעד תקדימי: השבתת הלימודים • ואיך זה שיואב ללום רואה בכותרת ב'יתד' ניצחון מתוק?

הכותרת ב'יתד', הבוקר. צילום: בחדרי חרדים
הכותרת ב'יתד', הבוקר. צילום: בחדרי חרדים



כותרת מעניינת ב"יתד נאמן" הבוקר (ג') פותחת מחדש את סאגת האפליה בסמינרים. התוצאות עשויות להיות מפתיעות.

"הסמינרים לא יפתחו מחר את הרישום לשנה"ל הבאה", מופיעה הכותרת, ובצידה גם הסבר: "ההנחיות עלולות בין היתר להפקיע סמכות הרישום מידי ההנהלות הרוחניות של הסמינרים והעברתן לפקידי משרד החינוך והרשויות המקומיות".

למי שרוצה תרגום פרשני למילים: "אוי וי, התקנות החדשות של משרד החינוך מעיקות, הלחצים אותם נפעיל על הנציגים החרדיים בכנסת הן מיהדות התורה והן מש"ס לא יועילו, שכן בג"ץ הבטיח לעקוב אחר הרישום הקרוב, אז מה עושים?".

וכשמשה גפני וגם אלי ישי יחד לא יכולים להוציא את מנהלי הסמינרים מהבוץ, כאשר לחצים על שופטי בג"ץ לא יועילו כשם שהשמש לא תנחת על כדור הארץ, הדרך היחידה שנותרה בידי מנהלי הסמינרים היא הפגנה.

נזכיר כי מעולם לא שבתה מערכת החינוך החרדית בארץ וכי מדובר בצעד חסר תקדים העלול להשבית את פתיחת שנת הלימודים הבאה בסמינרים השונים, ובכל זאת, כשאין צעדים הגיוניים לעשותם מנסים להפעיל כוח בדרך בלתי שגרתית.

הפגנת שרירים

למען האמת, הפגנת שרירים זו מעידה כאלף עדים על הצלחת הצעדים האחרונים במאבק. מנהלי הסמינרים מתחילים להפנים כי אפליה לא תוכל להתבצע, יתד נאמן מעדיף לעטוף זאת בעטיפה של "להפקיע סמכות הרישום מידי ההנהלות הרוחניות". זה מצחיק, משום שגם שופטי בג"ץ הנכבדים מכירים בכך שיש תלמידות שאינן מתאימות. כשהסיבות אובייקטיביות, כמובן. לא סיבות של צבע העור ועיר הולדתו של אבי המשפחה. גם שר החינוך ופקידיו במשרד מכירים בכך.

הקרדיט למהלך האחרון מגיע לשלל גורמים: לש"ס, שהחלה בהגשת שני חוקים דרקוניים שנפלו שדודים לאור לחציו של שר החינוך, לש"ס שהמשיכה להתעקש שאם לא חוקים ייקבעו נא תקנות מחמירות בחוזר מנכ"ל, לנתניהו שהתערב קלט בחושים מחודדים שמדובר בנושא כבד משקל (שגם בג"ץ עומד להכניס אליו את אפו- ועם כל הביקורת ההלכתית על נושא ההליכה לבג"ץ) ולחץ בכיוון על שר החינוך, לנציגות החרדית שלא נכנעה ללחצים והיו רבים כאלו, למנכ"לית החדשה דלית שטאובר שניסחה בחכמה כללים מחמירים ויעילים שהוגשו במסגרת תשובת המשרד לבג"ץ ב-3 לינואר, וגם לבג"ץ שלמרות שלא מצא אפליה ברישום האחרון הודיע שיישב על המדוכה ויבחן בשבע עיניים גם את הרישום הבא.

נראה כי לא בכדי רואה עו"ד יואב ללום, יו"ר תנועת נוער כהלכה, ניצחון מתוק בידיעה הבוקר. לדבריו, "ההנחיות הללו ניתנו לאחר פעילות מקיפה שלנו בשנים האחרונות, זה הובטח לאחר דיון בוועדת החינוך, לאחר דו"ח מבקר המדינה אותו אנו יזמנו וש"ס התנגדה לו ובכמה וכמה מכתבים של מנכ"ל משרד החינוך דאז, הד"ר שמשון שושני".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 35 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד