ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

בעקבות המחסור בדם • 'הצלה' במבצע התרמה מיוחד

לאור המחסור החריף במנות דם, יבצע ארגון 'הצלה גוש-דן' סדרת התרמות דם בתקופה הקרובה • הרב שטרן: "הזדמנות לקיים צו התורה - לא תעמוד על דם רעך"

התרמת דם, צילום: יעקב נחומי
התרמת דם, צילום: יעקב נחומי

מחסור חריף במנות דם, הוביל את ארגון 'הצלה גוש-דן' למבצע של התרמות דם המוניות במהלך החודש הקרוב. תחת הסלוגן "תורמים דם ומצילים חיים".

התאונות הקשות שגבו בתקופה האחרונה מספר רב של קרבנות, דיללו באופן חד את מאגרי הדם בבנק הדם הארצי של מד"א, עד לכדי מחסור חמור הגובל בפיקוח נפש.

בנק הדם הארצי פנו לחבר הנהלת 'הצלה גוש דן' - הרב שמעון אטינגר, ובפיהם בקשה לסייע בהגברת תרומות הדם מהציבור החרדי, הידוע בחשיבות הרבה שהוא מייחס לערך העליון של הצלת חיים.

הרב אטינגר הביע באופן מיידי את נכונותו לערוך את התרמת הדם בבני ברק.

מתנדבי הארגון, שקיימו בעבר כבר כמה פעמים התרמות דם המוניות, נחלצו לסייע לבקשה זו. וכך, במהלך החודש הקרוב יתקיימו מספר התרמות דם המוניות.

שתי ההתרמות הראשונות יערכו בעז"ה היום (ג) ברחבת בתי הכנסת ברחוב הרב אברמסקי 26 וברחוב משולם רהט פינת אברבנאל בקרית הרצוג. ההתרמות יתקיימו בין השעות: 18:00-23:00 בערב.

הרב אשר שלומוביץ, יו״ר 'הצלה גוש דן', והאחראי בין היתר על מערך התרמות הדם ב'הצלה גוש-דן', מבקש ליידע את הציבור, כי בתרומה של מנת דם אחת ניתן להציל את חייהם של 4 חולים או נפגעים.

"לא יתכן שבגלל מחסור במנות דם יידחו ניתוחים, וחייהם של חולים ונפגעים רבים יהיו בסכנה", אומר שלומוביץ, ומקווה כי הציבור יבוא לתרום דם ולהציל חיים. גם רב הארגון הרה"ג שמואל אליעזר שטרן אמר, כי תורמי הדם המסייעים להצלת חיים, מקיימים בכך את "לא תעמוד על דם רעך", ו"כל המציל נפש מישראל כאילו הציל עולם מלא".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד