י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
צפו בתיעוד

הנאום המטלטל של חבר המועצת הליטאית

חבר מועצת גדולי התורה הליטאית, קורא לאחדות חרדית, לאחר מערכת בחירות סוערת וטעונה שבכמה מישורים נמשכת עד לעצם היום הזה: "להגביר את הבן אדם לחבירו" ומתריע מפני גזירת הגיוס: "שציפורנו של אף ישיבע בוחער לא תפגע" • וגם משגר מסר לתושבי טלזסטון • צפו

הנאום המטלטל של חבר המועצת הליטאית
ר"י עטרת ישראל הגרב"מ אזרחי צילום: יעקב נחומי, פלאש 90

בעוד המערכת הפוליטית והרחוב החרדי, מתקשים לשכוח את חילוקי הדעות החריפים שהתגלעו בתוך הסיעות החרדיות, גם בחלוף למעלה מחודש מן הבחירות, יוצא חבר מועצת גדולי התורה וראש ישיבת 'עטרת ישראל' הגרב"מ אזרחי, בקריאה ברורה להתאחד מחדש ולפעול באחדות מוגברת.

בתיעוד שהגיע לידי 'בחדרי חרדים' מנאום שנשא ראש הישיבה במהלך כינוס פוליטי, אמר; "ראינו את התוצאות, קידוש השם נורא ברוך השם, והנה כמה מדהים לראות מאות תלמידי חכמים אנשי תורה, נתונים עמוק בעול העשייה, בעול הפצת התורה - עמוק, אבל לא רק עמוק - רחב".

ראש הישיבה רמז על הבחירות הקרובות במועצת טלז - סטון והסביר כיצד בוחרים גדולי ישראל את נציגים ברחבי הארץ כשאמר; "כל אחד על משמרתו, כל אחד במקומו, אני רוצה לומר כאן איזה דבר לעניין הזה ואני חושב שהוא חשוב; שלוחי דרבנן הם שלוחי התורה ושולחי גדולי התורה, גדולי התורה בחרו אותם ושלחו כל אחד מהם לאחר מיון, שיקול דעת ופיקוח, בירידה לכל הפרטים".

כאמור, חבר המועצת יצא במהלך נאומו בקריאה שאינה משתמעת לשתי פנים, לפעול באחדות כשהוא מבהיר נחרצות, "לגדולי התורה אין השפעות - רק השפעה של תורה, צריך להקפיד את ה'יחד' ואת האחדות בין כולנו". לדבריו, "יש להגביר גם את ה'בן אדם לחבירו' במושגים הגבוהים ביותר שיהיה צמוד יחד עם ה'בן אדם למקום' ככל גדול ולא יוסף"

הגרב"מ אזרחי, הידוע כאחת מהדמיות הדומיננטיות במועצת גדולי התורה ובעל השפעה עצומה על חברי הכנסת וכן מחזיק בקשרים אדוקים עם חברי מועצת גדולי התורה החסידית, לצד בעלי השפעה במגזר הציונות הדתית, הוסיף וקרא בנאומו לפעול לכך שבחורי הישיבות יוכלו להמשיך וללמוד תורה.

בדבריו אמר הגרב"מ אזרחי: "רבינו הגדול (מרן רה"י הגראי"ל שטיינמן זצ"ל א.ק) כידוע ירד לפרטי פרטים, כך נוהגים כל אלה שבאים במקומו, ירד לפרטי פרטים אבל בכל זאת; רבותי נציגינו שלוחינו, אתן האחראים: אנחנו יודעים, אנחנו נלחמים ואין צורך אפילו להזכיר את זה שציפורנו של אף ישיבע בוחער (בחור ישיבה א.ק.) לא תיפגע, לא יהיה אחד שיאלץ לא ללמוד תורה בגלל גזירה כל שהיא", כך ועוד בתיעוד שמתפרסם לראשונה ל'בחדרי חרדים'.

"למה לא יהיה אף אחד? איך זה יהיה? יש גזירות", תהה ראש הישיבה ואמר; "זה אתם עונים את השאלה הזו, זו רק דוגמא בכל מקום צריכה לפרוח ישיבה, ישיבה עם כל מה שישיבה מקבלת עליה: לימוד, ירידה לעמוקת, ירידה לכל הפרטים גם בגמרא, בסדרי הלימוד, רוחב למורנו ששמענו את הדבר הפשוט הזה אבל כמה שזה נפלא שכל נציגי דגל התורה מקבלים על עצמם להתאגד בשיעורי תורה לזכר רבינו הגדול", כך הגרב"מ.

הרב ברוך מרדכי אזרחי אחדות הגראי''ל שטיינמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד