י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"החלטה חסרת אחריות ופופוליסטית"

שר החקלאות עצר את ייבוא הפירות מהרש"פ

למרות אזהרות גורמי הביטחון, שר החקלאות אורי אריאל הנחה על עוצר ייבוא פירות וירקות מהרשות הפלסטינית - כך דווח הערב בחדשות "המהדורה המרכזית" • גורמים במערכת הביטחון: "החלטה חסרת אחריות ופופוליסטית שנובעת אך ורק משיקולים פוליטיים״

שר החקלאות עצר את ייבוא הפירות מהרש"פ
יונתן זינדל פלאש 90

הפרשנית המדינית של חברת החדשות, דנה ויס, דיווחה הערב (שלישי) כי שר החקלאות, אורי אריאל, פותח היום במלחמת סחר מול הרשות הפלסטינית ועוצר את ייבוא הפירות והירקות מהרשות לשטח ישראל עד להודעה חדשה.

אריאל עושה זאת בניגוד בניגוד מוחלט לדעה של גורמי הביטחון במנהל האזרחי שהתריעו שצעד כזה עלול להביא להסלמה בטחונית בגדה ולעודד את גל הטרור.

לאחרונה נודע לאריאל מחקלאים ישראלים כי הרשות הפלסטינית הודיעה לסוחרי הבשר בשטחים שלא לרכוש טלאים מישראל, בניגוד להסכמים. שר החקלאות פנה למנהל האזרחי שם הבהירו לו שהרשות מוכנה לדבר ולמצוא פיתרון והפצירו בו לתת לכך הזדמנות ולא לפגוע בכלכלה הפלסטינית בעת הרגישה הזו.

אלא שהשר אריאל החליט להורות לגורמים בשטח לא לאפשר העברת סחורה חקלאיות (פירות וירקות) מהרשות הפלסטינית דרך המעברים לאלתר ועד להודעה חדשה.
פרשנית החדשות דיווחה כי מדובר במכה קשה לכלכלה הפלסטינית משום שעפ"י הערכות מדובר על כ 280-300 טונות סחורה מדי יום שיגררו הפסד של מיליון שקל ליום לכלכלה הפלסטינית.

על ההנחיה הזו גורמי הביטחון הרלוונטיים שמעו מפרשניתנו. שר החקלאות אריאל לא רק שלא שעה לאזהרה שלהם הוא גם מידר אותם לחלוטין וגם לא עידכן את ראש הממשלה.

על כך אומרים גורמים במערכת הביטחון ל"החדשות": ״זו החלטה חסרת אחריות פופוליסטית שנובעת אך ורק משיקולים פוליטיים על חשבון הביטחון של כל הציבור כולל המתיישבים״.

לשיטת אותם גורמים ההנחיה אף תעודד הברחות ותביא לעליית מחירים כאן בארץ מוספים.

השר אריאל מסר הערב בתגובה: ״לא אאפשר שום הפרה חד צדדית של ההסכמים. כל הפרה תענה בתקיפות רבה״.

אורי אריאל הרשות הפלסטינית ייבוא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד