כ"ב אייר התשפ"ד
30.05.2024

מתקפת ההאקרים: אתר המרכז הרפואי שיבא קרס

אתר שיבא אינו פעיל החל מ-2:00 בלילה • מהנהלת המרכז נמסר: "מנגנוני ההגנה התמודדו עם ניסיונות החדירה לאתר בית החולים, אך מיליוני הפניות שנתקבלו במקביל גרמו למניעת גישה ויכולת גלישה"

  • א' שבט התשע"ב
בית החולים שיבא. צילום: אתר בית החולים
בית החולים שיבא. צילום: אתר בית החולים צילום: אתר שיבא

אתר המרכז הרפואי שיבא מושבת משעות הלילה. מהנהלת המרכז הרפואי נמסר כי החל מהשעה 2 לפנות בוקר זיהו מנגנוני האבטחה של אתרי האינטרנט של המרכז הרפואי ניסיונות כניסה של גורמים המבקשים לפגוע בתשתית הרשת של בית החולים. ניסיונות הכניסה לימדו על מתקפת DDOS - שליחת ריבוי פניות לאתר בדומה למה שאירע בהתקפות הסייבר האחרות על אתרים ישראליים דוגמת אלו של אל-על ובנק הפועלים.

"מנגנוני ההגנה התמודדו עם ניסיונות החדירה לאתר בית החולים, אך מיליוני הפניות שנתקבלו במקביל גרמו למניעת גישה ויכולת גלישה באתרים הללו. בשעות האחרונות אנחנו פועלים לזיהוי מקורות הפניות על מנת למנוע ולחסום את הפעילות העוינת", כך נמסר מהנהלת שיבא.

בשבוע שעבר הופלו על-ידי האקרים אתרי חברת התעופה הלאומית אל-על ואתר הבורסה לניירות ערך. בדומה לאתר שיבא אתרים אלו הותקפו בשיטה נפוצה הידועה כ"מתקפת מניעת שירות מבוזרת" - . DDoS. בשיטה זו מחוברים אלפי מחשבים השולחים לאתר בקשות התחברות ללא הרף, וכך מעמיסים עליו ומונעים מגולשים אמיתיים לגשת אליו. התקפה כזו אינה משיגה עבור התוקפים גישה לניהול האתר, אלא רק מורידה אותו מהאוויר או מאיטה את הגלישה בו במטרה לשבש את פעילותו.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד