י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
לקראת יומא דהילולא

סגולה: "מי שיעסוק בסעודת ההילולא שלי אפעל עבורו ישועה"

התעוררות רבתי לעריכת 'סעודות ישועות' ביומא דהילולא של הרה"ק רבי משה מלעלוב זיע"א, שיחול ביום שישי הבא עלינו לטובה  

המצבה של האדמו"ר רבי משה מלעלוב זיע"א. צילום: באדיבות המצלם
המצבה של האדמו"ר רבי משה מלעלוב זיע"א. צילום: באדיבות המצלם

בימים אלו ניכרת היערכות והתרגשות מיוחדת בכל אתר ואתר לקראת יומא דהילולא רבא של הרה"ק רבי משה בן הרה"ק רבי דוד מלעלוב זיע"א, שיחול ביום שישי הקרוב, י"ג טבת, כאשר רבים מתכוונים לערוך ולהשתתף בסעודות ההילולא ולזכות להבטחתו הנודעת של בעל ההילולא כי יפעל ישועה בשמי מרום לכל מי שיעסוק בהילולא שלו, וכפי מסורת זקני ירושלים מדור דור לשלוח מאכל לסעודת ההילולא כדי לפעול ישועה בכל הנצרך.

קצת ביוגרפיה על דמותו: הרה"ק רבי משה מלעלוב זיע"א, נולד בשנת תקי"א לאביו הרה"ק רבי דוד מלעלוב זיע"א, אבי שושלת הקודש לעלוב, ומילא את מקומו בהנהגת העדה לאחר הסתלקותו. רבינו היה תלמידו של הרה"ק החוזה מלובלין זיע"א וחתן הרה"ק היהודי הקדוש מפשיסחא זיע"א, ובשנת תרי"א עלה לחונן את עפר ארה"ק, כשבכוונתו להגיע לכותל המערבי ולהתפלל לקירוב הגאולה, אך מיד כשהגיע לירושלים חלה ולאחר זמן קצר נסתלק לגנזי מרומים ביום י"ג טבת תרי"א, שבעים ושניים יום בלבד אחרי שהגיע לארץ, ונקבר בבית הקברות בהר הזיתים ליד קבר זכריה. בשנת תש"כ חפרה משלחת ארכאולוגית את סביבותיו של קבר זכריה והסירה את כל הקברים.

טרם הסתלקותו הבטיח רבינו, אשר נודע כבר בחיי חיותו כפועל ישועות נשגבות בקרב הארץ, כי יפעל ישועה בשמי מרום לכל מי שיעסוק בהילולא דיליה, ובשנים האחרונות התפרסמה הסגולה ביותר ע"י רבים וטובים המספרים על ישועות נשגבות להן הם זוכים מדי שנה לאחר שערכו סעודת הילולא לזכר הצדיק ביומא דהילולא, י"ג טבת.

השנה קל יותר לערוך סעודות הילולא, שכן ליל ההילולא חל בליל שישי, ויום ההילולא הוא ביום שישי – בהם רוב הציבור פנויים מעיסוקי היומיום, ואכן ניכרת כאמור תכונה רבה בכל אתר ואתר של רבים החפצים בישועה ומבקשים להשתתף בעריכת הסעודה – מי באסיפת מרעים בליל שישי ומי ביום השישי אחר תפילת שחרית, מי בנתינת 'לחיים' ומי בסעודה על הפת, ויש שאף תורמים את סעודות היום בישיבות הקדושות לכבוד ההילולא.

י"ג טבת יש רק פעם אחת בשנה! מזכירים פעילים בנושא. "איזהו שוטה, המאבד מה שנותנים לו".

חסידות לעלוב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד